پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدارس دینی پاکستان

حوزه/ دولت مرکزی پاکستان اعلام کرد: از ۳۰ هزار مدرسه دینی که در پاکستان فعالیت دارند، فقط ۱۳۴۰۰ مدرسه ثبت رسمی هستند و این یعنی بیش از پنجاه درصد مدارس دینی به طور ثبت نشده و غیر رسمی در حال فعالیت هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بر اساس گزارش رسمی دولت مرکزی پاکستان، تعداد مدارس دینی این کشور بیش از ۳۰هزار مدرسه است که این آمار شامل مدارس بزرگ و کوچک در تمامی شهرها و روستاهای این کشور است و حتی مراکز کوچکی را هم که کلاس های ابتدایی دینی نظیر آموزش قرآن و احکام برگزار می‌کنند،‌ شامل می شود.

دولت مرکزی پاکستان اعلام کرد که از این تعداد، فقط ۱۳۴۰۰ مدرسه ثبت رسمی هستند و این یعنی بیش از پنجاه‌درصد مدارس دینی به طور ثبت نشده و غیر رسمی در حال فعالیت هستند.

این در حالی است که دولت پاکستان مدت‌هاست به منظور کنترل فعالیت مدارس، اعلام کرده است که تمامی مدارس دینی باید ثبت رسمی شوند.

البته نهادهایی مانند تنظیم المدارس اهل سنت، وفاق المدارس السلفیة، وفاق المدارس الاسلامیة پاکستان و وفاق المدارس الشیعة در پاکستان وجود دارند که فعالیت مدارس دینی در آنها نیز ثبت می‌شوند.

نگرانی‌ها از ثبت نکردن رسمی مدارس دینی در پاکستان از این جهت است که تعداد قابل توجهی از این مدارس گرایش به وهابیت دارند و زیر نظر رژیم عربستان فعالیت می کنند و این امر موجب رواج و تقویت اندیشه افراط گرایی و تروریسم در پاکستان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha