چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه پایان‌نامه نماد علمیت و ابعاد پژوهشی مراکز تخصصی و کل حوزه است گفت: اساتید حوزه باید پایان‌نامه را خیلی جدی بگیرند؛ رعایت استانداردها در پایان‌نامه بسیار مهم است، اما مهم‌تر از آن عمق و محتوای پایان‌نامه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله اعرافی امشب در چهارمین اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی در مدرسه علمیه دارالشفای قم با بیان اینکه تلاشمان این بوده است که با یک نگاه متناسب با شرایط حوزه و با دیدگاه‌های رهبری، مراجع، اساتید و طلاب گام‌هایی برداشته شود گفت: از مجموعه دیدگاه‌ها در سطوح مختلف در حدود 2 هزار ایده و طرح کوچک و بزرگ جمع‌آوری‌شده است و تلاش می‌شود طرح‌های مختلف موردتوجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: امروز به فضل الهی چشم‌انداز حوزه در شورای عالی تصویب شده است و 12 نظام جامع که سال‌ها روی آن کار شده بود با یک تمرکزی به نتیجه رسید و همچنین برنامه 5 ساله حوزه تدوین شده است و ده‌ها طرح دیگر نیز در حال پیگیری است.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: هم شورای عالی حوزه و هم مرکز مدیریت مصمم هستند که گام‌های رو به جلو بردارند و گره‌های موجود را بگشایند و طرح‌های متناسب با نیازهای امروز را در بخش‌های مختلف انجام داده و به پیش ببرند.

وی تصریح کرد: ما نیازمند نقد و راهنمایی‌های منصفانه اساتید حوزه هستیم و از آن استقبال می‌کنیم و هرگز از هیچ‌گونه نقدی هراسی نداریم و آن را برای آینده حوزه مؤثر می‌دانیم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه اهتمام به مسئله رشته‌ها و گرایش‌ها نیاز امروز جامعه ما است گفت: معتقدیم که ظرفیت عظیمی در متن حوزه آزاد وجود دارد و اگر گرایش‌هایی در آن پیدا شود برکات بسیاری خواهد داشت، اما بدون تردید به سمت رشته‌های تخصصی مناسب حرکت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه پایان‌نامه نماد علمیت و ابعاد پژوهشی مراکز تخصصی و کل حوزه است افزود: اساتید حوزه باید پایان‌نامه را خیلی جدی بگیرند؛ رعایت استانداردها در پایان‌نامه بسیار مهم است اما مهم‌تر از آن عمق و محتوای پایان‌نامه است.

مدیر حوزه‌های علمیه به طرح تشکیل گروه‌های علمی اشاره کرد و گفت: ما در حوزه هیئت‌علمی به مفهوم دانشگاهی نخواهیم داشت، اما طرح ایجاد گروه‌های علمی و تربیتی در مدارس، مراکز و مؤسسات تهیه شده است و تقاضا دارم که این گروه‌ها جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه نباید نام سطح چهار را اجتهاد بگذاریم، بلکه آن یک سطح کارشناسی ممتاز و خوب است عنوان کرد: دوره‌ای ویژه برای فارغ‌التحصیلان سطح چهار باید ایجاد شود تا آن مسیر اجتهاد را باز کند.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه مراکز تخصصی نیازمند نظم و قوانین مشخص و درخوری هستند گفت: ساعت درس، میزان درس، نظم، ارائه تحقیق و پاسخگویی طلبه در مراکز تخصصی باید رعایت شود.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha