پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که تلیغ همواره با مشکلات و سختی های بسیاری همواره است و این در طول تاریخ وجود داشته است، گفت: باید برای رساندن پیام حق و حقیقت از خودگذشتگی کرد، همان طور که علما در طول تاریخ این گونه عمل کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، بعد از امروز در جمع معاونان تبلیغ غرب استان، بر ضرورت هدفمند کردن برنامه های تبلیغی در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر تبلیغ دین بدون هدفگذاری و برنامه ریزی صحیح باشد به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

وی با بیان این که تلیغ همواره با مشکلات و سختی های بسیاری همواره است و این در طول تاریخ وجود داشته است، افزود: باید برای رساندن پیام حق و حقیقت از خودگذشتگی کرد همان طور که علما در طول تاریخ این گونه عمل کردند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که دشمن هر چه در توان داشت برای نابودی جبهه حق و اسلام ناب به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: با ایستادگی و مقاومت بزرگان دینی و علمای سلف همواره توطئه های دشمن شکست خورده است.

وی با اشاره به این که علما و بزرگان دینی در طول تاریخ لحظه ای نسبت به آینده دین غافل نبودند، تصریح کرد: بلندنظری و آینده نگری فقها در طول تاریخ بسیاری از هجمه های دشمنان را خنثی و مسیر را برای رشد و تعالی اسلام ناب فراهم کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که حکام ظالم در تاریخ اسلام در برابر هر جریان اسلامی که قصد گسترش اسلام را داشتند با زور و اجبار ایستادند، خاطرنشان کرد: اما هوشیاری و بصیرت علما و فقهای دینی مانع تحقق اهداف شوم دشمنان شد.

وی با بیان این که امروز دین و ارزش های اسلامی در معرض شدیدترین هجمه های دشمنان و بدخواهان اسلام قرار دارد، خاطرنشان کرد: اگر تلاش های علما و روحانیان در عرصه های مختلف نباشد به حتم دشمنان به اهداف پلید و شوم خود دست خواهند یافت.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که دفاع از دین، حق و عدالت همواره مهم ترین دغدغه علما در طول تاریخ بوده است، تصریح کرد: تلاش ها و از خوگذشتگی های علما عزت و عظمت امروز اسلام ناب را برای ما به ارمغان آورده است.

وی با اشاره به این که باید تلاش کنیم چهره حقیقی اسلام ناب را برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین کنیم، تصریح کرد: دشمن همه توان خود را به کار گرفته تا نسل جوان جامعه امروز را نسبت به دین، ارزش های دینی و انقلاب بی تفاوت کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این یک مبلغ دین به عنوان حافظ و پرچمدار اصلی دفاع از اسلام باید هر چه در توان دارد برای حراست از دین به کار گیرد، خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به حضور مستمر و تأثیرگذار روحانیت در عرصه های مختلف انقلاب نیازمندیم.

وی با بیان این که مطالعه و تقویت بنیه علمی یکی از مهم ترین ابزارهای لازم و مستمر روحانیت برای تبلیغ دین است، خاطرنشان کرد: یک مبلغ دین نباید حتی لحظه دست از مطالعه و کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بردارد، چون در غیر این صورت نمی تواند به اهداف و رسالت های تعیین شده دست پیدا کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هجمه های فرهنگی دشمن تنها با تبلیغ صحیح دین از سوی مبلغان خنثی خواهد شد، تصریح کرد: متأسفانه امروز ابزار ارتباطی بسیاری در اختیار عموم جامعه به ویژه نسل جوان قرار دارد که بسیاری از این ابزارها می تواند برای جامعه بسیار خطرناک باشد.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت جایگاه مبلغان دینی در جامعه اشاره کرد و با بیان این که رفتار و اعمال یک مبلغ دین در معرض نگاه های عموم مردم قرار دارد، تصریح کرد: روحانیت باید تبلیغ دین را در عمل و رفتار خود به مردم ثابت کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این‌كه مبلغان نقش مؤثری در اعتلای دینی و فرهنگی جامعه بر عهده دارند بیان داشت: خوشبختانه حضور روحانیان مبلغ در مناطق مختلف دستاوردهای زیادی را در بر داشته است.

وی با اشاره به این كه در گذشته شیوه و امكانات تبلیغ محدود بود افزود: این در حالی است كه امروز ابزارهای مختلف توسعه یافته و برای دستیابی به این هدف بزرگ و والا، با پیشرفت علوم و فنون گوناگون فراهم شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأكید بر لزوم افزایش اطلاعات عمومی مبلغان، گفت: در امر تبلیغ دینی، مبلغان باید با افزایش سطح معلومات و دانسته‌های خود نیازهای فرهنگی و دینی جامعه را تأمین كنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود خلوص نیت، پشتکار، صمیمت، مهربانی، یاری نمودن و محبت را از اصول اصلی تبلیغ برشمرد و تأکید کرد: مبلغان باید با شناخت صحیح جامعه، مردم را در رسیدن به مسیر صحیح یاری دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha