چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
محمدحسین معصومیان عضو تیم ملی کبدی در گفت و گو با خبر گزاری حوزه

حوزه/ عضو تیم ملی کبدی و از کارکنان مرکز مدیریت حوزه های علمیه گفت: اگر مدیریت حوزه های علمیه موافقت کنند آمادگی شناسایی، ارزیابی، سنجش و عضو گیری تیم کبدی حوزه علمیه را می توانم با ضمانت کسب عنوان های قهرمانی در حوزه علمیه به راه اندازم.

خبرگزاری «حوزه»،‌ اشاره؛

محمد حسین معصومیان از کارکنان مرکز مدیریت حوزه های علمیه، از سال 86 پس از آشنایی با رشته ورزشی کبدی با علاقه بالایی وارد این رشته شد و امروز به عنوان یک کبدی کار حرفه ای علاوه بر همراهی تیم ملی جوانان در تیم کبدی استان قم در لیگ برتر فعالیت می کند.

وی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تشکر از حمایت های معاون اداری و پشتیبانی حوزه های علمیه در خصوص نحوه فعالیت در این رشته اظهارداشت: از سال 87 برای نخستین بار با کبدی آشنا شدم و به این رشته روی آوردم و از همان زمان به صورت حرفه‌ای کبدی را دنبال کردم. در آن زمان کبدی هنوز شناخته نشده بود و ورزش کبدی در قم تازه‌ تأسیس بود و از طریق یکی از دوستان وارد این ورزش شدم که وی خود یکی از کبدی‌کاران برجسته قم بود سال گذشته از دنیا رفت و حضور در کبدی را یادگاری از وی می‌دانم.

وی افزود: گرچه جایگاه کبدی در قم نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته، اما هنوز جای زیادی برای شناخته شدن این رشته و گرایش مردم نسبت به آن وجود دارد که البته عدم تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده عامل اصلی آن است.

 ملی پوش قمی تیم کبدی کشورمان با اشاره به عناوینی که در کبدی کسب کرده است، بیان داشت: در سال ۸۸ قهرمانی استان را در رده سنی جوانان کسب کردیم و در سال ۸۹ که مسابقه‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در شهرستان کبودرآهنگ برگزار شد عنوان سوم را به دست آوردم و به همین ترتیب به اردوی تیم ملی دعوت شدم که در آن زمان به دلیل خدمت نظام وظیفه نتوانستم به اردوی تیم ملی ملحق شوم. در سال ۹۰ که در حال گذراندن خدمت نظام وظیفه بودم در تیم کبدی نیروی زمینی ارتش بازی می‌کردم و با تیم ارتش به مسابقه‌های قهرمانی کشور بزرگسالان اعزام و نایب‌قهرمان این مسابقه‌ها شدیم.

معصومیان ادامه داد: در سال ۹۴ در مسابقه‌های کبدی ساحلی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی شرکت کردم و بعداز پشت سر گذاشتن 4 مرحله رفت و برگشت دشوار توانستیم عنوان چهارمی و بهترین مقام برای قم در طول این چند سال به دست بیاوریم و در همین مسابقه‌ها بود که من به تیم ملی ساحلی دعوت شدم.

محمدحسین معصومیان عضو تیم ملی کبدی در گفت و گو با خبر گزاری حوزه

وی خاطرنشان کرد: پس از این که به اردوی تیم ملی پیوستم، پس از پشت سر گذاشتن 4 مرحله اردوی واقعاً نفس‌گیر با نداشتن پشتوانه و همکاری نکردن مسئولان اداره کل ورزش و جوانان قم و مشکلات مالی از اردوها کناره‌گیری کردم، این موضوع برای من یک ضربه بزرگ بود و سبب شد تا مدت‌ها روحیه خود برای ورزش و رقابت کردن از دست بدهم.

این کارمند حوزه با اشاره به حضورش در لیگ برتر،  یادآور شد: آخرین موفقیت من به همراه تیم کبدی استان قم در مسابقه‌های لیگ دسته یک کشور بود که به خواست خدا و تلاش بازیکنان بی‌ادعای ما، توانستیم بعد از ۶ سال دوباره به لیگ برتر بازگردیم.

معصومیان گفت: در حال حاضر با پشتیبانی رئیس جدید هیأت کبدی استان قم، " مسلم رشیدی" که دلسوزانه برای جامعه کبدی قم زحمت می‌کشند می‌توانیم جایگاه خوبی حداقل در جمع برترین‌های کبدی کشور داشته باشیم؛ به عبارت دیگر حضور در جمع 6 تیم برتر کشور برای ما در دسترس خواهد بود.

وی اظهارداشت: تمرین‌های تیم کبدی قم برای آماده‌سازی در راه لیگ برتر، پس از پایان تعطیلات نوروزی آغاز شده است و در حال حاضر، خود را برای رقابت در بالاترین سطح کبدی ایران آماده می‌کنیم. تا قبل از این که مسلم رشیدی ریاست هیأت کبدی استان قم را بر عهده بگیرد مشکلات زیادی داشتیم از جمله این که سالنی برای تمرین‌های مداوم در اختیار کبدی‌کاران ما نبود اما شرایط بهبود یافته است.

وی در خصوص آینده کبدی در استان قم گفت: رشته کبدی البته رشته نوپایی است اما رشته سختی نیست و اعتقاد دارم این ورزش باید از طریق رسانه‌ها و آموزش و پرورش بین مردم شناخته شود. اگر ما بتوانیم زیرساخت کبدی قم را پایه‌گذاری کنیم روزهای خوبی در انتظار ورزش کبدی قم خواهد بود یعنی ما باید این ورزش را از پایه شروع کنیم، در مدارس ابتدایی و راهنمایی به نوجوانان و نونهالان آموزش دهیم و در بخش بانوان نیز این توسعه را ادامه دهیم تا کبدی به عنوان یک رشته شناخته شده، در ورزش قم خود را مطرح کند و زیر سایه سایر رشته‌ها نباشد.

ملی پوش قمی تیم کبدی ساحلی افزود: رشته کبدی رشته پرفشاری است اما سرگرمی و جاذبه خاصی دارد و به نظر من این رشته روحیه و جسم را شاداب و سالم می‌کند، به طور کلی می‌توان گفت این رشته در حال حاضر هیچ هزینه‌ای ندارد مثلاً اگر کسی بخواهد به این رشته روی بیاورد بدون هیچ هزینه‌ای و فقط با بیمه کردن خود می‌تواند این ورزش را شروع کند. اما در مورد بازیکنان حرفه‌ای شرایط متفاوت است.

محمدحسین معصومیان عضو تیم ملی کبدی در گفت و گو با خبر گزاری حوزه

وی ادامه داد: یک ورزشکار حرفه‌ای باید حداقل یک سوم از وقت روزانه خود را صرف ورزش کند، یعنی اگر ما بخواهیم خود را برای لیگ برتر آماده کنیم باید در روز ۳ ساعت تمرین کنیم. با تأسیس و راه‌اندازی خانه کبدی، کبدی قم دارای استقلال کاری شد و تدوین برنامه تمرینی برای کبدی‌کاران در اختیار خودشان قرار گرفت. هنگامی که قرار باشد در مسابقه‌های قهرمانی کشور یا رویداد مهم دیگری حضور داشته باشیم حداقل در هفته ۵ روز وقت برای تمرین می‌گذاریم.

وی گفت: حمایت خانواده همیشه وجود داشته است، اما به هر حال زمانی که آن‌ها می‌بینند با این فشار به ورزش اهمیت می‌دهم و از و وقت خود می‌گذارم و به ورزش خود می‌پردازم و کسی هم اهمیت نمی‌دهد، سبب دلخوری آن‌ها می‌شود یا وقتی مقامی کسب می‌کنیم و کسی از ما تقدیر نمی‌کند، دلگیر می‌شوند و می‌گویند این ورزش جز ضرر چیزی برای ما نداشته است. چند بار نیز پیش آمده که آسیب دیده‌ام و در این شرایط توقع رسیدگی پیش می‌آید. با این حال همین که با موفقیت من، افرادی که این رشته را می‌شناسند و می‌دانند که با چه مشقتی پیشرفت کرده‌ام، خوشحال می‌شوند برای من کافی است.

کارمند حوزه های علمیه حاضر در  تیم ملی کبدی کشورمان خاطرنشان کرد: اوایل که این رشته را برای ورزش انتخاب کردم به نیت این بود که در باشگاهی برای تندرستی و سلامتی بتوانم مشغول باشم و بعد از گذشت زمان کوتاهی این انگیزه در من به وجود آمد که برای فعالیت در عرصه قهرمانی هم تلاش کنم. با گذشت زمان، علاقه و انگیزه به ادامه کار بیشتر شد و همه تلاشم را به کار بستم تا به تیم ملی برسم تا این‌که با مشکلاتی که پیش آمد نتوانستم در تیم ملی به اهدافی که داشتم برسم. این ورزش برای من به قدری شاداب و سرگرم‌کننده است که تا ۳۵ سالگی بدون هیچ مشکل ورزشی می‌توانم آن را ادامه دهم.

محمدحسین معصومیان عضو تیم ملی کبدی در گفت و گو با خبر گزاری حوزه

معصومیان با بیان اینکه کارمند بخش حوزوی بودن یکی از افتخاراتش می باشد، تصریح کرد: همیشه و در همه جا با افتخار این مطلب را گفته ام که در حوزه علمیه قم کارمند هستم و همیشه قدردان مدیرانم به ویژه در دوره جدید مدیریت و نگاه متعالی آیت الله اعرافی و حسینی نژاد که همیشه موجب دلگرمی بنده بوده است را با افتخار بیان کرده ام، امیدوارم بتوانم با کمک مدیران مربوطه تیمی حوزوی در مسابقات مختلف کبدی داشته باشیم و بیش از پیش نام حوزه علمیه قم را نام آور تر سازیم.

وی در ادامه توجه طلاب و حتی فضلای حوزه را به امر ورزش ضروری دانست و گفت: در روایات اسلامی به امر ورزش به خصوص برای جوانان تاکید شده است، بنابراین اگر طلاب بخواهند از آرامش روحی و جسمی بالایی برخوردار باشند، باید حتما به امر ورزش که در شان آنان است بپردازند.

این ورزشکار ملی بیان داشت: امروز ما شاهد هستیم که طلاب به امر ورزش توجه دارند و حتی حوزه علمیه المپیاد ورزشی برگزار می کند و خیلی از فضلا به ورزش، کوهنوردی،شنا و تیراندازی اهمیت می دهند و گاهی در مسابقات شرکت می کنند و یا خیلی از قهرمانان در رشته های مختلف رزمی از میان طلاب هستند، ولی به خاطر تواضعی که دارند و از آنجایی که ورزش را صرفا برای سلامتی و شادابی روح و جسم خود می خواهند، کسی آنها را نمی شناسد.

معصومیان گفت: حوزه علمیه باید اماکن ورزشی برای طلاب ایجاد کند، چرا که طلاب و فضلا با توجه به شرایطی که برخی از مکان های ورزشی دارند، نمی توانند حضور پیدا کرده و ورزش کنند، پس این ضرورت احساس می شود که حوزه علمیه بتواند سالن های ورزشی استاندارد که مجهز به وسایل ورزشی باشد، ایجاد نماید تا طلاب با خیال راحت بتوانند به امر ورزش بپردازند.

گفت وگو: اکبر پوست چیان 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha