پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ نشست معاونت تبلیغ حوزه های علمیه با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیریت حوزه علیرغم همه مشکلاتی که دارد، اما قاطعانه به دنبال این است، آنچه را رهبری و مراجع معظم، انقلاب و نظام از حوزه انتظار دارند را محقق کند.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، آیت الله اعرافی ظهر امروز در نشست معاونت تبلیغ حوزه های علمیه که در مرکز مدیریت حوزه در قم برگزار شد گفت: باید قدردان شهدا و خانواده شهدا باشیم، چرا که هر چه داریم از شهدا و خانواده آنها است.

 مدیر حوزه های علمیه با بیان این که در حوزه دستاورهای خوبی بدست آمده  است اظهارداشت:   این دستاوردها را مدیون انقلاب و شهداء می دانیم و باید متشکر بود و برای آینده بهتر حوزه و جامعه تلاش بیشتر کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: در دنیای بسیار پیچیده قرار گرفته ایم و انقلاب، اهداف پیچیده ای را دنبال می کند. غیر از مواجهه و برخوردهای سیاسی، اگر در حوزه های معرفتی و سایر حوزه ها، بتوانیم فعالیتی داشته باشیم، قطعا توانسته ایم خدمات بهتری به دنیا عرضه کنیم.

امام جمعه قم افزود: یکی از مشکلات جوامع مختلف،الحاد و بی دینی است. باید در این رابطه فعالیت جدی تری کرد  و با دنیا ارتباط داشت. در این رابطه دشمن فعالیت جدی کرده و اکنون مواجه با موج کاملا الحادی از سوی ادیان هستیم.

آیت الله اعرافی گفت: موج دوم ادیان محلی است. این تعداد که زیاد است، نوعی بت پرستی را دنبال می کنند و همه با این موج مواجه هستند. علاوه براین، موج مسیحیت و طیفی ازموج و تفکرات در دنیای اسلام و تشیع لندنی است.   

مدیر حوزه های علمیه عنوان کرد: حوزه در برابر انواع موج های سنگین قرار دارد و این امواج الان فعال شده است و حوزه را هدف گیری کرده و فکر و اندیشه اسلامی را در نور دیده است. اگر دقت کنیم باید بیشتر در این حوزه فعالیت کنیم.

عضو شورای عالی حوزه  های علمیه اظهار داشت: آنها از موجی به نام انقلاب که از درون حوزه قم فعال شده هراسان و متعجب شده اند که توانسته در مدتی این همه در دنیا درخشش داشته باشد و موجب بیداری خیلی از  افراد شود. اگر همین نگاه به امواج،  مورد دقت قرار گیرد، باید همه شبانه روز و جهادی کار کنیم تا بتوانیم با الحادی گری آنها مقابله کنیم.

امام جمعه قم افزود: به رغم همه برکات درحوزه علمیه، ولی حوزه دارای چالش فراوانی است و حوزه و روحانیت به صورت منسجم در رابطه با امواج موجود  وتفکرات مختلف در جهان فعالیتی ندارد، اما از آن طرف صد اندیشکده دنیا در مورد حوزه و روحانیت فعالیت می کند. مشکل این است که خودمان نتوانسته ایم حوزه و روحانیت را خوب بشناسیم. 

آیت الله اعرافی عنوان کرد: مدیریت حوزه علیرغم همه مشکلاتی که دارد، اما قاطعانه  به دنبال این است، آنچه را رهبری و مراجع معظم، انقلاب و نظام از حوزه انتظار دارند را محقق کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: حوزه انقلابی این است که در همه عرصه ها در دنیا متجلی باشد و بتواند طوری فعالیت کند تا پاسخگوی نیازها باشد.

امام جمعه قم  به اهم ماموریت های معاونت تبلیغ اشاره و تاکید کرد: مهمترین ماموریت معاونت تبلیغ اقدامات تصدی گرایانه در موضوعات مختلف، گنجاندن روح و رصد تبلیغ به معنای جامع در همه نظامات حوزه و هم افزایی با نهادهای دیگر است. 

آیت الله اعرافی گفت: اگر نظام آموزشی و پژوهشی حوزه به تبلیغ ختم نشود و نگاه جدی به تبلیغ نداشته باشد، معلوم است جایی از حوزه می لنگد؛ پس باید نگاه به تبلیغ در نظامات حوزه، جدی باشد.

 مدیر حوزه های علمیه عنوان کرد: باید طرح هم افزایی، کشوری باشد و معاونت به سمت این ماموریت های تعیین شده برود و آنها را اجرا کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: حل مشکلات اجتماعی از موضوعات جدی است که باید حوزه و معاونت تبلیغ دنبال کنند. ضرورت دارد حوزه در صحنه های مختلف اجتماعی نقش ایفاء کند و این مسئله مورد تاکید رهبر انقلاب است و لازم است نگاه جدی تری به این مسئله داشت.

امام جمعه قم افزود: مسئله دیگر داشتن رویکرد تهاجمی به بحث تبلیغ است؛ مبلغان باید بدانند در انفعال نیستیم؛ باید روح تبلیغ، تهاجمی و از موضع طلبکارانه باشد. نباید حس کنیم که در حوزه تبلیغ و محتوایی کمبود داریم؛ اگراین گونه فکر کنیم،  یعنی شکست را خودمان رقم زده ایم.

آیت الله اعرافی بر راه اندازی و توجه جدی به حوزه هنر سازنده و متعهد تاکید کرد و افزود: این مسئله مورد تاکید رهبر انقلاب است و باید در حوزه حیات و پویایی داشته باشد.

 مدیر حوزه های علمیه عنوان کرد: طرح جامع مهارت های تبلیغی از دیگر مسائل  مهم در حوزه است و باید به صورت تخصصی دنبال و هدایت شود.  موضوع دیگر طرح مسجد محوری، آمایش، حبل المتین و طرح تحول آموزش و پرورش از سوی حوزه است؛ اینها مباحثی است که باید مورد توجه جدی تری قرار گیرد.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha