پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمد حسن مهدوی مهر

حوزه/ جانشین رئیس جامعه المصطفی العالمیه، رسالت امروز حوزه های علمیه را هدایت مردم با استفاده از زبان هنر عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن مهدوی‌مهر، امروز در مراسم تجلیل از برترین های جشنواره فرهنگی هنری طوبی، در مشهد، رسالت این مرکز را معرفی آموزه‌های دین با زبان فرهنگ، هنر و دانش به دنیا عنوان کرد و گفت: طلاب علوم دینی باید با بهره‌گیری از هنر به دنبال هدایت مردم باشند تا بتوانند معارف الهی را برای جهانیان تبیین کنند.

جانشین رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به برگزاری جشنواره طوبی، اظهار کرد: نفرات ممتاز این جشنواره می‌توانند تریبونی برای ارائه معارف الهی در سطح دنیا باشند.

وی با بیان اینکه هیچ پیام و مطلبی بدون فکر و اندیشه گسترش نیافته است، گفت: طلاب علوم دینی می بایست با زبان هنر معارف را به دنیا برسانند، زیرا این امر در روایات و احادیث نیز بیان شده که در ترویج اسلام به صورتی زیبا اقدام شود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی مهر، بهره گیری از هنر را رسالت طلاب خواند و خاطر نشان کرد: طلبه باید از هنر خود برای تبیین و ارائه آموزه های دینی بهره برد زیرا اگر حوزه های علمیه با زبان هنر به هدایت مردم بپردازند، معارف و آموزه های دین به شکل پسندیده تری تاثیر خواهد داشت.

جانشین رئیس جامعه المصطفی العالمیه، امام خمینی(ره) را نمونه یک روحانی عالم و هنرمند معرفی کرد که با سخنرانی ها تاثیرگذار و هنرمندانه و نیز بهره مندی از هنر در میان جوانان تاثیر گذار بودند.

وی با اشاره به اینکه یک انسان عالم با استفاده از ابزار هنر می تواند جامعه را متحول کند، اظهار کرد: قرآن نیز با بهره گیری از همین امر به بیان داستانی مطالب می پردازد و سرنوشت انسان ها را به صورتی داستانی بیان می کند، زیرا این امر در پرورش انسان تاثیر دارد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha