جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اخبار برتر

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:                                                  

حوزه

حرمت نقدی در فرمایشات رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب صبح امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فرمودند: نقد همراه با تهمت‌زنی و لجن‌پراکنی حرام است.

 

افشاگری آیت الله جوادی از مشکل اصلی قاچاق

آیت الله العظمی جوادی آملی فعالیت قاچاقچیان را عامل ضربه زدن به اقتصاد کشور برشمرده و اظهار داشتند: در حوزه قاچاق مشکل اساسی فرهنگ و اقتصاد بوده و مسئولان باید به این امر مهم اهتمام داشته باشند.

 

واکنش آیت الله مکارم به شبهه بودجه ای

آیت الله مکارم دامت برکاته در جلسه ای در پاسخ به شبهات شایع شده درباره بودجه گرفتن دفتر معظم له از دولت،بیان داشتند: یک ریال از دولت نگرفته ام و نخواهم گرفت.

 

اعجاز لبیک یا زینب در میان سوری ها

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) در سوریه تصریح کرد: حتی سنی ها و مسیحی ها نیز در جنگ سوریه و در جدال با داعش و تکفیری ها به شعار" لبیک یا زینب(س)" و قدرت آن ایمان آورده بودند.

 

خطاب بودجه ای آیت الله نوری همدانی به مسئولین

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: مجلس شورای اسلامی که مشغول تدوین و بررسی بودجه کشور است بداند که بودجه ها باید همواره به نفع مردم و فقرا تدوین شود و خرج های اضافه حذف شود.

 

جشنواره علامه حلی بارورتر شد

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی اظهار داشت: این جشنواره، نمادی از فعالیت های پژوهشی طلاب جوان در یک سال فعالیت تحصیلی است که حرکتی مبارک بوده و روز به روز بالنده تر، گسترده تر و عمیق تر در حال پیشرفت می باشد که با ارسال قریب به ۲۶ هزار اثر به نهمین جشنواره علامه حلی(ره)  بارورتر شد.

 

حوزه علمیه به کمک آموزش و پرورش شتافت

مهندس اسفندیار چهاربند در سفر به قم و بازدید از مراکز علمی و پژوهشی حوزه علمیه قم، اظهارداشت: در سال های اخیر انتظارات از شغل معلمی افزایش یافته و این مسئله استانداردها را تحت تاثیر قرار داده است و از حوزه علمیه خواست تا در تربیت معلم تحول خواه به کمک آموزش و پرورش بیاید.

 

حوزه نیز فنی شد

حجت الاسلام کشوری از راه اندازی هفت کارگروه علمی با موضوعات «تبلیغ»، «تهذیب»، «پژوهش»، «آموزش»، «مدیریت»، «قرآن و حدیث» و «هنر و رسانه» در مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه خبر داد.

 

بی سواد ها هم اتاق فکر زدند

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت : در جامعه اسلامی زشت و نازیبا است که بعد از۳۸ سال از پیروزی انقلاب، شاهد افرادی باشیم که از نعمت سواد برخوردار نباشند و این مسئله جای نگرانی است و لازم است رفع کرد لذا برای ریشه کنی بی سوادی در جامعه اتاق فکر تشکیل شود.

 

رقابت کرمانی ها در جشنواره قرآن و عترت

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران کرمان از برگزاری جشنواره قرآن و عترت با شرکت ۳۵۰ طلبه خواهر از ۲۲ مدرسه سراسر استان خبر داد.

 

سرخه ای ها از خدا طلب رحمت کردند

ائمه جمعه شهرستان‌های گرمسار و سرخه از اقامه نماز طلب باران با حضور گسترده مردم در این دو شهرستان خبر دادند.با توجه به وقوع پدیده خشک‌سالی و عدم بارش رحمت الهی از ابتدای فصل پاییز نماز طلب باران در شهرستان‌های گرمسار و سرخه اقامه می‌شود.

 

 

انوار درخشان 24 سال آب خورد

حجت الاسلام افلاکیان گفت: تفسیر انوار درخشان ۱۸ جلد است که در طول ۲۴ سال به رشته تحریر درآمده و آیت‌الله محمد حسینی همدانی نجفی زحمات وافری در نگارش این تفسیر کشیده است.

 

علمای هند دست به دامان شورای شریعت شدند

در همایشی که در حیدرآباد هند برگزار شد نمایندگانی از سازمان های مختلف اسلامی ، از جامعه مسلمانان خواستند برای حل‌وفصل مشکلات خانوادگی و داخلی، به دادگاه های شریعت اسلامی مراجعه کرده و از دادگاه های غیراسلامی اجتناب ورزند. روحانیون در گفت‌وگوهای مختلف خواستار توسعه دادگاه های شریعت اسلامی شدند.

 

ائمه جمعه سرشماری شدند

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که امروز یکی از مهم ترین راه حل های رفع مشکلات کشور تحقق عملی مدیریت جهادی در بخش های مختلف است، گفت: 900 امام جمعه در شهرهای مختلف کشور فعالیت میکنند و بیان داشت : این ظرفیت ارزشمند یک لشکر فرهنگی بانشاط در کشور محسوب می شوند.

 

تبیین گوشه ای از جایگاه علمی و عرفانی آیت الله آقا نجفی همدانی(ره)

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: آیت الله آقا نجفی همدانی با دقت به سخن دیگران گوش می کرد تا شاید نکته ای از او بیاموزد، و یا آن را مورد نقد و اشکال قرار دهد و چه درسی بهتر از این برای طلاب و دانشجویان و عموم اهل دانش که خود را هیچ گاه فارغ التحصیل نشمرند.

 

تحلیل معاون تبلیغ حوزه از تکنولوژی های روز دشمن

معاون حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور مستمر مبلغان دینی در بین دانش آموزان مدارس هستیم، گفت: امروز دشمن با پیشرفته ترین تکنولوژی های روز به سراغ فرزندان ما آمده است و اگر بخواهیم در این جنگ، منفعلانه عمل کنیم، شکست خواهیم خورد.

 

وزیر آموزش به قم سفر کرد

اسفندیار چهاربند، به منظور آشنایی با ظرفیت های آموزشی و پژوهشی مراکز حوزوی به دعوت دبیرخانه ستاد همکاری ها امروز پنجم دی ماه ۹۶ در قم حضور یافت.رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در این سفر یک روزه با حضور در مرکز نور با ظرفیت های نرم افزاری و پژوهش های انجام شده در مرکز جهانی کامپیوتری علوم اسلامی از آخرین دستاورد های پژوهشگران حوزه علمیه در عرصه آی تی آشنا شد.

 

تاکید حوزه ای ها به مجلسی ها

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه نمایندگان مردم در مجلس باید قناعت پیشه باشند و صدای مردم را به گوش دولت برسانند، گفت: پیام حوزه های علمیه و مراجع تقلید حل مشکلات مردم است.

 

 

 

نتیجه روشنگری و ارزش زدایی وعاظ درباره 9 دی

حجت الاسلام والمسلمین صالحیان با اشاره به ضرورت روشنگری روحانیون و وعاظ پیرامون فتنه ۸۸ تاکید کرد: هرگاه روشنگری صورت پذیرد مردم بیدار می‌شوند و از وقایع عبرت می‌گیرند.ایشان بیان داشتند: ارزش زدایی از حماسه ۹ دی فتنه گری است.

 

دیدار سردار قدس با مراجع عظام تقلید

‌سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس با آیت‌الله حسین نوری همدانی دیدار و گفت‌وگو کرد. ایشان همچنین در دیدار جداگانه ای با آیت الله مکارم شیرازی دیدار و گفت و گو کرد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha