شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام نبویان

حوزه/ راه حل مشکلات کشور اعتماد به مردم و جوانان این کشور است، نه اعتماد به دشمن؛ حل مشکلات کشور مبارزه با اشراف گری، بازکردن راه تولید و راه اندازی کارخانه های کوچک است.

حجت الاسلام والمسلمین نبویان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطالبات مردم از دولت، گفت:مردم باید مطالبه گری کنند و انتظار این است رئیس دولت به مردم پاسخ دهد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به گرانی هایی افسار گسیخته در جامعه گفت :در برنامه های تنظیم شده  دولت مشکلاتی وجود دارد و لازم است در برنامه ها تجدید نظر شود .

وی عنوان کرد: شاهد این هستیم که دولت بعضی از مسائل و اتفاقاتی را که می داند باعث ایجاد شوک در جامعه می شود، مطرح می کند؛ مطالبه دوم این است  چرا دولت این نوع مباحث  را در جامعه پخش می کند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: در دوره قبل مجلس شورای اسلامی، همان اوائل سخن این بود یارانه دهک بالا قطع شود، ولی دولت  موافقت نکرد، اما الان یک دفعه دولت  گفت می خواهیم یارانه  30 هزار نفر را  قطع کنیم؛ اینها همان مسائل شوک آور در جامعه است که از سوی دولت پخش می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نبویان گفت: یکی دیگر از مسائل شوک آور این است، بودجه کشور  را در فضای مجازی منتشر کردند و طوری جلوه دادند که بودجه کشور فقط مال حوزه علمیه است، کل بودجه کشور حدود 900 هزار میلیارد تومان است،باید جواب بدهند از این مبلغ چقدر به حوزه علمیه اختصاص داده شده است!، دولت بقیه پولها را کجا هزینه می کند؟.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی افزود:بودجه شرکت های دولتی نزدیک 7 هزار میلیارد تومان است، مطالبه دیگر از رئیس دولت این است  برای چه منظور این همه پول را در اختیار آنها قرار می دهید، این پول ها را کجا هزینه می کنند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد مطالبه  دیگر از رئیس دولت این است که سالانه چه قدر پول در اختیار دارید؛ بودجه در سال های گذشته چندین میلیارد تومان بوده است، الان چه قدر در اختیار شما است؟ قطعا به بیش از گذشته رسیده است، متأسفانه کسی حق ذی حساب از شما را ندارد.

وی گفت: حل مشکلات این است نگاهمان را  به دست مردم و جوانان کشور بدوزیم. حل مشکلات اقتصادی در اجرای اقتصاد مقاومتی است؛ اما به جای رسیدگی به کارخانه های داخل، به فکر واردات هستند، چرا کالا وارد کشور می کنند در حالی که در داخل کشور خیلی از این کالا ها تولید می شود؟  چه کسی سود می برد. دولت به مردم  پاسخ دهد تا مشکلات حل شود.

حجت الاسلام والمسلمین نبویان با تاکید بر اینکه دولت هیچ برنامه ای برای  اقتصاد مقاومتی ندارد اظهار داشت: مطالبه دیگر از برجام است. به مردم پاسخ دهید برجام که این همه سخن از آن می گفتید و دفاع می کردید چه آثاری داشته است. گفتید با برجام مشکلات کشور اقتصاد و گرانی برطرف می شود پس چرا حل نشد.

وی عنوان کرد: سخن حق این است حل مشکلات کشور اعتماد به مردم و جوانان این کشور  است نه اعتماد به دشمن؛ حل مشکلات کشور  مبارزه با اشراف گری، بازکردن راه تولید و راه اندازی کارخانه های کوچک است.

40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha