شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سقای بی ریا

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سقای بی ریا از وجود ۱۵ کارگروه پژوهشی و نیز انتشار ۲۰ نشریه تخصصی و علمی در این موسسه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سقای بی ریا، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر این موسسه و نیز رونمایی از آثار پژوهشی برجسته آن که در سالن همایش های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به این که تجلیل از پژوهشگران ، تکریم جایگاه پژوهش و اهمیت دادن به آن است، اظهار داشت: خوشبختانه و به لطف الهی فعالیت های معاونت پژوهش موسسه با وجود کاهش بودجه ها در برخی زمینه ها حتی رشد داشته است.

معاون پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در خصوص عملکرد مدیریت تدوین متون درسی نیز گفت: جمع کتب ارسالی به انتشارات در رابطه با طرح درسی 8 مورد و مجموعه آثار علامه مصباح ، 6 مورد بوده ، ضمن آن که در یک سال گذشته 22 طرح پژوهشی غیر درسی نیز به انتشارات رفته است.

وی افزود: همچنین تعداد طرح های در دست اقدام یک سال گذشته نسبت به سال قبل رشد داشته است و این حاکی از تلاش پیگیر محققان و اساتید در عرصه پژوهش با وجود کمبودهای شدید مالی است.

معاون پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) همچنین بیان داشت: این معاونت در یک سال اخیر، 7 طرح مشترک با سازمان سمت، 3 طرح مشترک با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، 2 طرح مشترک با موسسه مطالعات تاریخ معاصر و نیز یک طرح مشترک پژوهشی با دانشگاه جامع امام حسین(ع) داشته است.

وی در ادامه با اشاره به انتشار 20 نشریه تخصصی از سوی این موسسه گفت: تعداد کل مقالات چاپ شده در این نشریات 376 مقاله بوده است، ضمن آن که هم اکنون 15 کارگروه پژوهشی در موسسه وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سقای بی ریا افزود: در یک سال گذشته، 13 همایش علمی و پژوهشی، 57 نشست علمی و نیز 15 کرسی ترویجی از سوی موسسه برگزار شده که در برخی از آن ها نهادهای حوزوی و غیرحوزوی نیز مشارکت داشته اند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha