پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله اعرافی نماز جمعه

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت تامین خواسته های به حق معترضان در عرصه های مختلف، بر لزوم حمایت حداکثری مردم و مسئولان از امنیت و پاسداری از ارزش های انقلاب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت‎الله اعرافی امروز در خطبه‎های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تبریک دهه بصیرت از حضور حماسی مردم در 9 دی و 13 دی تجلیل کرد.

امام جمعه قم با تقدیر از مردم هوشیار کشوردر حوادث اخیر گفت: مردم به رغم اعتراضات و مطالبات در زمان مناسب بهترین کار را انجام می دهند؛ باید از حوزه و دانشگاه مقاوم و مردم شریف و نیروهای انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی مقتدر و هوشمند که با درایت و حکمت عمل کردند تشکر کرد؛ در 19 دی منتظر شیندن اوامر حکیمانه رهبر انقلاب هستیم و مسیر انقلاب را بر اساس فرمایشات ایشان خواهیم پیمود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه با ریشه یابی فتنه اخیر عنوان کرد: نظام سلطه و سیطره شیطانی و صهیونیستی در جهت یکپارچه کردن عالم در تمدن غربی و مقابله با دولت های مستقل در تلاش است و نمی خواهد هیچ جریان تمدنی در مقابل آن شکل نگیرد.

وی افزود: آنها در مقابل انقلاب اسلامی که یک ظرفیت عالی پیشرو و متمندانه در حوزه اندیشه اسلامی است تلاش کرده اندو زنجیره وار در همه عالم اسلام این مسیر را دنبال کرده اند؛ زنجیره توطئه آشکار و نهان آنها قطع نخواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه با ذکر این مطلب که استکبارجهانی در 40سال گذشته در برابر یک پدیده نورانی و انقلابی و بزرگ قرار گرفته است اظهارکرد که آنها همواره خود را در برابر این پدیده بسیار مهم عاجز می بینند و در سالهای اخیر دیدیم که در مقابل امواج مقاومت اسلامی در لبنان و عراق و سوریه و یمن روز به روز احساس شکست کردند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این مطلب که آنها در مقابل ایران هزاران مانع تراشیدند و تحریم هایی نیز روا داشتند، عنوان کرد: پس از برجام نیز قدمی رو به جلو برنداشتند؛ در همه توطئه های موجود احساس خسارت بسیاری می کنند و حس می کنند که بسیاری از مواضع کلیدی خود را در جهان اسلام از دست داده اند.

وی گفت: دشمنان تحمل یک کشور انقلابی امن در بازار ناامنی منطقه را ندارند؛ ترامپ و شاهزاده کذایی گفته اند که اغشتاش را به متن و خیابان های ایران می آوریم؛ زیرا می بینند که کشورهای وابسته در معرض شکست های پی در پی هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه اظهارکرد: نکته دیگر آن است که نباید از اشکالات داخلی خود غافل باشیم؛ اینکه در حوزه اقتصاد فساد و آسیب های اجتماعی و اختلاس ها و اختلافات و حرمت شکنی هایی که نسبت به ارزش های انقلابی و اسلامی انجام می شود و همچنین ضعف هایی که برنامه ریزی داریم را باید باور کنیم و آنها را حل نمائیم.

وی گفت: تلاش هایی انجام می شود که عظمت انقلاب اسلامی را بپوشانند؛ انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی، شاخص های گسترده پیشرفت، رهایی از رژیم ستم شاهی را به بار آورد؛ دشمن تلاش می کنند که این دستاوردها را کم جلوه دهد و مصیبت بزرگ آن است که سعی می کنند رژیم فاسد ستم شاهی را تطهیر کنند.

آیت الله اعرافی با ذکر این مطلب که نقد در فضای سازنده و حفظ کرامت معترض و جوان و مطالبه گر باید انجام شود بر لزوم احترام به معترضانی که در فضای قانونی به طرح مطالب خود می کنند تاکید کرد.

در ادامه امام جمعه قم با بیان این مطلب که اعتراض با اغتشاش متفاوت است بیان کرد: اغتشاش تعرض به ارزش های متعالی کشور است؛ کشته سازی مردم و تعرض به اموال و نوامیس چیزی نیست که هیچ کشوری آن را تحمل کند؛ اقلیتی که ریشه های اصلی آن ار دست خارجی ها است نمی توانند بر جامعه و نظام ما فائل بیاید.

آیت الله اعرافی اظهارکرد: اغتشاشاتی نیز که به خاطر مطالبات بود و سپس به عرصه نفوذ دشمنان مبدل شود با هم جدا است و استکبار جهانی نیز همه پشت سر این جریان قرار گرفتند وسعی کردند که ایران امن را به یک کشور آسیب زده مبدل کنند.

مدیر حوزه‎های علمیه تصریح کرد: ملت بزرگ ایران سهامدار انقلاب اسلامی هستند و باید در صحنه حضور داشته باشند و افتخار بیافرنند و افتخار نیز آفریدند؛ علی رغم مشکلاتی که ایجاد شد، ولی مردم ما خودجوش از مصلی تا حرم پیوسته حضور یافتند و با اینکه گفته شد که مردم به این راهپیمایی نیایند از همه محلات قم به این راهپیمایی پیوستند.

وی در ادامه گفت: مسئولان نیز باید پیام اعتراض را دریافت کرده و مطالبات را جدی گرفته و از حاشیه روی های بیجا دست بردارند و باید به اقتصاد مقاومتی التزام داشته باشند.

آیت‎الله اعرافی اظهارکرد: گروه ها و جناح ها باید بدانند که رهبری و قانون اساس حرکت کشور است و در این عرصه نیز برخی از احزاب ورود قوی داشتند که باید از آنها تشکر کرد.

وی گفت: جایگاه معترضان را می دانیم که باید این اعتراضات با مجرای قانونی انجام شود؛ اغتشاش گران باید بدانند که کسانی که به قدرت های استکباری وصل شدند باید بدانند که همه ملت ما و نیروهای انتظامی و نظامی و امنیتی ما در مقابل اغتشاش و تعرض به اموال ونوامیس مردم خواهند ایستاد و اجازه تعرض به مقدسات را نیز نخواهند داد.

استاد حوزه علمیه  افزود: همه مسئولان باید متواضعانه در خدمت مردم باشند؛ حامیان اغتشاش گران نیز باید بدانند که چهل سال است که پی در پی نقشه کشیدید ولی این انقلاب در ارزش های متعالی اسلام و قرآن دارند و ملت ما پای ارزش های خود وامنیت و آرامش کشور خود ایستاده اند و خواب های پریشان شما هرگز تعبیر نخواهد شد.

امام جمعه قم در خطبه اول نیز به مساله ازدواج جوانان اشاره کرد و بر لزوم پرهیز از مشکل تراشی والدین در زمینه تجمل گرایی و سخت گرفتن بر جوانان و عدم فراهم کردن بسترهای ازدواج آسان تاکید کرد و گفت: ازدواج مقوله‎ای نیست که با الزام و اجبار انجام شود؛ درست است که پدر و مادر وظیفه دارند زمینه ازدواج به موقع فرزند خود را فراهم کنند که در گناه نیافتند ولی هیچگاه نباید به مرز تحمیل و اجبار برسند.

وی تصریح کرد: هزینههای زائد مجالس و مراسمها جوانان از ازدواج میترساند؛ پرهیز از سنگینی جهیزیه و لوازم منزل و پرهیز از تجمیلات در محل زندگی، همچنین پرهیز از مهریههای سنگین از اموری است که باید در ازدواج مورد توجه واقع شود.

مدیر حوزه های علمیه گفت: وقتی کسی در یک مسابقه شیطانی در افزایش مهریهها قرار بگیرد قطعا زندگی را بر خود مشکلتر خواهد کرد؛ البته زن دارای یک سری حقوق است، ولی توصیه شده است که مهریه سنگین نباشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha