شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ذوالنوری

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: مطالبه، حق مردم است، کسی نمی تواند به مردم بگوید« چرا فریاد می زنید»، چون مردم دردمند هستند. چرا اجازه نمی دهید قوه قضائیه به مسئولیت خود در مقابل حقوق های نجومی، فساد و رانت خواری وارد عمل شود و به بهانه های مختلف جلوی آن را می گیرید.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری عصر امروز در نهمین همایش پیشگامان بصیرت و مدافعان ولایت اولین کنگره یک هزار شهید و ایثار گران روحانی استان قم که در حسینیه امام خمینی(ره) قم برگزار شد با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: امروز آمریکا و ایادی آنها در حوزه های مختلف از ایران شکست خورده اند و دائم در صددند تا به انقلاب ضربه بزنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اولین حوزه که آنها وارد شده و  شکست خورده اند، جنگ نیابتی بود که با هدف نفوذ اسرائیل در منطقه اجرا شد.

وی گفت: حوزه دوم،  ورود در عراق و شمال عراق و ایجاد اسرائیل  جدید بود، به بارزانی جاهل قول همکاری داده بودند، با عدم همکاری ترکیه با بارزانی مشکلات کردستان عراق و بارزانی بیش از گذشته شد و این توطئه هم شکست خورد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: توطئه دیگر  در لبنان و اجیر کردن سعد حریری و اشتباه احمقانه از سوی دولت مردان عربستان وهابی در عدم خروج سعد از این کشور و حمله به یمن و ایجاد جنگ داخلی در این کشور بود که این توطئه هم خنثی شد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری افزود: غرب و صهیونیزم وارد هر جبهه ای شدند، ایران هم در همان جبهه مقابل آنها حضور یافت و همین حضور ایران باعث شکست آنها شد. همین مسائل باعث ناراحتی و دلخوری بیش از گذشته غرب از نظام جمهوری اسلامی و انقلاب ایران شد.

وی افزود: مشکل دیگر ی که ایران با آن مواجه بود،ایجاد مشکل از طرف بعضی مسئولان در داخل کشور بود؛ این افراد به فریادهای رهبری در مسائل مختلف وضع معیشتی مردم،  اقتصاد مقاومتی و ایجاد شغل برای جوانان گوش ندادند؛ همه اینها باعث شد تا مشکلات کشور در موارد گرانی و بیکاری روز به روز بیشتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: اگر کسی در کشوری نمی تواند بار مسئولیت را بر دوش بکشد، نباید عهده دار مسئولیت شود. کسی که در این کشور عهده دار مسئولیت می شود، باید شبانه روز برای پیشرفت کشور تلاش کند و خود را خدمت گذار مردم و انقلاب بداند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر بعضی مسئولان به آن اندازه که به منافع و لباس خود اهمیت می دهند، به مسئولیتی که بر دوش آنها قرار داده شده، توجه می کردند، جامعه این همه  مشکل نمی داشت.

وی افزود: اگر مسئولین به جای اینکه به حقوق شهروندی می پرداختند، به امور لازم و ضروری تر مردم مانند فقر، گرانی، تبعیض، بیکاری، فساد و حقوق های نجومی می پرداختند، نباید این همه مشکل در کشور  ایجاد می شد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: مطالبه، حق مردم است، کسی نمی تواند به مردم بگوید« چرا فریاد می زنید»، چون مردم دردمند هستند. چرا اجازه نمی دهید قوه قضائیه به مسئولیت خود در مقابل حقوق های نجومی، فساد و رانت خواری وارد عمل شود و به بهانه های مختلف جلوی آن را می گیرید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید از قوه قضائیه در مسائلی مانند حقوق نجومی و اختلاس 3 هزار میلیاردی که  فعالیت جدی کرد، قدر دانی  نمود، ولی باید این قوه،  قاطعانه تر از گذشته در مسائل حقوق نجومی و فساد و دیگر مسائل وارد عمل شود.

وی افزود: امروز با مجلسی مواجه هستیم که عکس گرفتن با بیگانه را افتخار خود می داند، اما در رسیدگی به مسائل حیاتی و مشکلات مردم عاجز مانده است. مجلس باید مجلسی باشد که مطالبه گری کند ولی  این مطالبه وجود ندارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سخن از آشتی ملی می کنند، می خواستند با این  سخن به مردم القاء کنند ما اهل آشتی هستیم ولی این افراد اهل شماتت، دشمنی و کینه هستند. ولی رهبر انقلاب در دیدار مردم آذربایجان  گفتند« ما با کسی مشکلی نداریم که بخواهیم آشتی کنیم».

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: آیا مجلس امروز می تواند از مطالبات مردم دفاع کند، قطعا این مجلس نمی تواند مطالبه گری کند؛ وقتی مجلس دفاع نکند، مردم  برای  مطالبه گری به میدان می آیند و اینجا است که دشمن با برنامه از قبل طراحی شده، وارد صحنه می شود و موج سواری می کند و دست به تخریب، توهین و جنایت می زند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کسانی که در قم بازداشت شده اند، مشکل آنها گرانی و اشتغال نبود، بلکه عقده نظام و انقلاب داشتند، باید از رئیس دولت پرسید، چرا  لیدر انتخابات شما در قم دم از ضد انقلاب می زند و فریاد «شاه بیا به داد ما برس» را فریاد می زند.

وی افزود: مردم با نظام و انقلاب مشکلی ندارند. مشکل مردم، مسئولین هستند که دلسوز نیستید. اگر کار باشد و گرانی نباشد مردم مشکلی نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: امروز مطالبه مردم و خانواده شهدا پاسداشت خون شهدا و انقلاب و رهبری است که تا به امروز بقاء  نظام را به دنبال داشته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی  به خصوصیات فتنه جدید در کشور اشاره و عنوان کرد: قرار بود فتنه را از 9دی شروع تا 22 بهمن ادامه پیداکند و در کنار آن با فرسایشی کردن کار، نیروهای انقلابی را خسته و کار را در 22 بهمن با هجوم افراد مسلح و ضد انقلابیون از خارج در تهران تمام کنند.

وی افزود:  ویژگی دیگر فتنه  این بود که دشمنان تاکید کردند که از طریق فضای مجازی و خانه به خانه آشوب را دامن بزنند تا بتوانند کار را در مراحل بعدی یک سره کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: خصوصیات دیگر این بود که مردم از این مسئله استقبال کنند، ولی با وحدت مردم و نیروی انتظامی، مردم از آنها استقبال نکردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از دیگر ویژگی های فتنه جدید این بود که در بعضی از شهرها افراد آشوب گرا، مسلح به خیابان آمده بودند، نیامده بودند بگویند ما مشکل گرانی داریم آمده اند تا مردم را بکشند، نظام را براندازی کنند؛ این دسته قصد محاربه داشتند. اینجا باید قوه قضائیه قاطعانه با این عوامل برخورد کند و مردم این انتظار را از قوه قضائیه دارند.

وی افزود: در این روزها  در شهر قم شاهد مشکلاتی به مراتب بدتر بودیم. در روزی که مردم می خواستند برای انزجار از حرکت ددمنشانه گروهک ضد انقلاب و با مجوز به میدان بیایند، متأسفانه شاهد کار شکنی از سوی بعضی دستگاه ها بودیم که نمی خواستند مردم به صحنه بیایند. از روز قبل  شورای تبلیغات اسلامی همه تلاشش بکار گرفت تا حماسه دیگر در قم برگزار شود و حتی مجوز برای حضور مردم در  صحنه داده شده بود، اما از شب قبل از روز 13 دی. شاهد  کارشکنی  بودیم؛ این کار شکنی تا جایی پیشرفت که امضاء جعل شد، پیام جعلی به رسانه ملی فرستاده شد، پیام جعلی از سوی شورای تبلیغات اسلامی دادند و می خواستند مردم به صحنه نیایند، ولی لحظاتی قبل از ساعت 10 روز 13 دی و با یک اشاره شورای تبلیغات، مردم به صحنه  آمدند و حماسه ای بزرگ ایجاد کردند.

40/313

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha