جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مبارزه مسلمانان محلی برای حفظ یک مرکز اسلامی در ایرلند

حوزه/ درحالی که جامعه اسلامی شهر گالوی در ایرلند از یک مرکز مسکونی به عنوان مسجد استفاده می کردند، امسال عدم صدور مجوز برای این مرکز نگرانی هایی را در میان مسلمانان برانگیخته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از تایمز، مرکز فرهنگی اسلامی غربی در شهر گالوی در جمهوری ایرلند، علیه شورای شهرداری نسبت به عدم صدور مجوز برای استفاده از یک مکان به ظاهر مسکونی به عنوان مسجد و سالن نمازخانه برای برگزاری نمازهای جماعت دست به شکایت زد.

در ماه نوامبر سال گذشته شورای شهر درخواست این مرکز را برای استفاده از ساختمان کنونی به منظور سالن نمازخانه رد کرد و شهرداری مدعی شد که  عدم ارائه مجوز به دلیل جمعیت زیاد نمازگزاران و استفاده از بلندگو هنگام پخش صدای اذان و شکایت ساکنین بوده است.

طی درخواست شکایت نامه مرکز فرهنگی اسلامی، با استناد به قانون اساسی ایرلند اعلام کرده که مسلمانان براساس قوانین آزادی مذهب باید اجازه داشته باشند از ساختمان به عنوان مکان پرستش و عبادت استفاده کنند.

در این شکایت نامه همچنین آمده است: این ساختمان تنها به عنوان محل سکونت امام جماعت محله مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع یک ساختمان مسکونی نیست، بلکه در جوامع اسلامی مرسوم است که امام جماعت و گاهی خانواده و فرزندان وی در محل مسجد و مرکز دینی زندگی کنند.

نیال کیرنز یک مشاور معماری مرکز اسلامی در ادامه گفت: گردهمایی ها در مسجد در زمان نمازهای جماعت برگزار می شوند و گاهی نیز در صبح ها و بعد از ظهرها نشست های اجتماعی برگزار شده اند که برای یک موسسه فرهنگی کاملا طبیعی است.

وی افزود: در بیشتر این ملاقات ها حداکثر 10 نفر حضور داشته اند و گاهی جمعیت به 50 نفر هم رسیده است.

در ادامه جامعه  اسلامی پیشنهاد خرید زمین های نزدیک منطقه را به شورای شهر داده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha