جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سر خوک و شعارنویسی ضداسلامی در مرکز اسلامی در ایرلند

حوزه/در یک حادثه اسلام‌هراسی در شهر نیوتوناردز در ایرلند شمالی، یک سر خوک در مقابل مرکز اسلامی گذاشته شده و شعارنویسی‌های ضداسلامی بر دیوارهای مرکز مشاهده شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از metro، در یک حادثه اسلام‌هراسی، یک سر خوک در مقابل یک مرکز اسلامی در شهر نیوتوناردز در ایرلند شمالی پیدا شد، شعارنویسی‌های ضداسلامی نیز بر روی دیوارهای این مرکز اسلامی مشاهده شد.

پس از رسانه‌ای شدن این اتفاق، کاربران توئیتر نیز مدعی شدند یکی از عاملان این حمله با جسارت تمام، تصاویری از این اقدام مجرمانه را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است و با افتخار از آن‌ها یاد کرده است. کاربران شبکه‌های مجازی خواستند پلیس جدی‌تر با این گونه افراد برخورد کند.

این درحالی است که پاتریک کوریگان مدیر برنامه عفو بین الملل ایرلند شمالی گفت:  پلیس ایرلند اعلام کرده این یک حادثه نفرت محور بوده است. ما با جامعه مسلمانان ایرلند که هدف این حمله ناخوشایند واقع شده‌اند، اعلام همبستگی می‌کنیم. کسانی که دست به چنین کاری زده‌اند ظاهرا با نفرت ضداسلامی و ضدمسلمانی کور شده بودند.

وی ضمن درخواست از جامعه برای دادن هرگونه اطلاعاتی در این باره به پلیس افزود: این یک جرم نفرت محورانه بوده و باید به مانند چنین جرایمی با آن برخورد شود.  

سیاستمداران غربی به آتش تفکر نژادپرستی هیزم می‌ریزند.

کوریگان درباره ترویج اسلام‌هراسی و نژادپرستی توسط سیاستمداران غربی گفت: زمانی که سیاستمداران به آتش تفکر نژادپرستانه هیزم می‌ریزند نباید تعجب کنیم که عهده‌ای به خودشان اجازه دهند براساس سوءبرداشت‌هایشان دست به چنین اعمالی بزنند. ‌عفو بین الملل از تمامی نمایندگان سیاسی در ایرلند شمالی می‌خواهد تمام آنچه در قدرتشان دارند به کار بگیرند و علیه نفرت و نژادپرستی بایستند و نگذارند اقلیت‌ها بیش از این احساس ناامنی کنند.

مرکز اسلامی مذکور پیش از این نیز در سال‌های اخیر مورد حمله نژادپرستان افراط‌گرایی راست قرار گرفته بوده است. این نخستین باری نیست که یک سر خوک جلوی درب یک مرکز اسلامی قرار می‌گیرد. در ژوئن 2016 نیز یک سر خوک به همراه پیام‌های تهدیدآمیزی جلوی مرکز اسلامی فرهنگی کبک در کانادا گذاشته شده بود. در ماه ژانویه نیز این مرکز مورد حمله تروریستی افراد مسلح قرار گرفته، 6 تن جان خود را از دست داده و عده‌ای مجروح شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha