شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سازمان اسلامی کانادایی رمان تصویری در مبارزه با تعصبات ضدمهاجرت منتشر کرد

حوزه/ شورای آژانس‌های خدماتی پناهندگان در انتاریو کتابی با عنوان «داستان خود را تعریف کنیم: توانمندی‌های زنان پناهنده» منتشر کرده و خشونت علیه زنان از نگاه مهاجران و پناهندگان را محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از cbc، یک رمان تصویری جدید منتشر شده توسط یک گروه اسلامی در کانادا، قصد دارد با کلیشه‌ها و سوءبرداشت‌های مرتبط با خشونت جنسی در جوامع پناهندگان و مهاجران را به چالش کشیده و مشاوره مفید و سالم برای قربانیان خشونت در جوامع فراهم سازد.

این کتاب با عنوان «داستان خود را تعریف کنیم: توانایی‌های زنان پناهنده» توسط شورای آژانس‌های خدماتی پناهندگان در انتاریو منتشر شده است. هدف این کتاب محکوم کردن خشونت‌ علیه زنان از نگاه مهاجران و پناهندگان مسلمان در کانادا است و قصد داشته با تعصبات غلط ضداسلامی در کانادا مبارزه کند.

داستان‌های این کتاب که نخست به زبان انگلیسی و فرانسه منتشر شده‌اند اکنون در 9 زبان دیگر از جمله اردو، پنجابی، دری، عربی، تامیل، ارمنی، سومالیایی، چینی و اسپانیایی نیز ترجمه شده‌اند و به طور رایگان در تمام سازمان‌های استان انتاریو در دسترس خواهند بود.

کریتیکا قوش، هماهنگ کننده ارشد سازمان مبارزه با  خشونت علیه زنان گفت: ما می‌خواستیم از طریق شیوه‌ای به جز سخنرانی و پوستر یا دیگر شیوه‌های قدیمی تبلیغات انجام دهیم. ما تاکنون کمپین‌های زیادی داشته‌ایم. اما می‌خواستیم این بار کار متفاوت و تاثیرگذارتری انجام دهیم، به طوری که همه مردم با پیشینه‌ها و سطح سواد مختلف قادر به خواندن و درک آن باشند.

وی افزود: این کتاب تنها برای قربانیان خشونت نیست، بلکه برای تمامی اعضای جامعه و اهمیت و نقش آنان در حوادث تلخ نوشته شده است.

به گفته گردآوردندگان زا این کتاب قرار است روز جمعه به طور رسمی رونمایی شده و پس از آن به صورت اینترنتی و در فروشگاه‌ها در دسترس قرار بگیرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha