سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
«روز میراث مسلمان» در آلبرتای کانادا

حوزه/ به مناسبت دهمین سالگرد جشن‌های «روز میراث مسلمان»، مسلمانان شهر کلگری کانادا از شهروندان غیرمسلمان برای یادگیری و شناخت دین، فرهنگ و میراث اسلامی و مبارزه با تعصب و نژادپرستی دعوت به عمل آوردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، به مناسبت  دهمین سالگرد جشن‌های «روز میراث مسلمان» در استان آلبرتا در کانادا، مسلمانان شهر کلگری در این ایالت شهروندان غیرمسلمان را برای آشنایی با دین، فرهنگ و میراث اسلامی دعوت کردند تا در کنار آن با سوءتفاهم‌ها و تعصبات ضداسلامی مبارزه کنند.
روز گذشته صدها تن از اعضای جامعه فرهنگی مسلمانان این شهر کانادایی در سالن  المپیک پلازا  جمع شدند و در مراسمی که شامل غذاهای متنوع اسلامی حلال، هنر اسلامی، نمایش و اجرا و همچنین باجه‌هایی برای آموزش تاریخ و دین اسلام بود شرکت کردند.
عمرانه محی‌ الدین، رئیس دایره اسلامی آمریکای شمالی (ایکنا) می‌گوید: روز میراث مسلمان، به هدف ایجاد و تقویت رابطه میان جوامع برگزار می‌گردد. مباحثه‌ها و گفتگوهای خوبی در این روز شکل گرفته و سوءبرداشت‌های زیادی از مردم در رابطه با دین اسلام برطرف شده است.
محی الدین گفت: سئوالات زیادی که در این روز از من پرسیده شدند درباره حقوق زنان در اسلام و پوشش و حجاب زنان مسلمان بودند. ما زنان مسلمان نیز با افتخار خودمان را کانادایی معرفی می‌کنیم و خوشحالیم از اینکه در این کشور زیبا زندگی می‌کنیم.
وی افزود: اسلام دین صلح است و صلح را تبلیغ و ترویج می‌کند. اسلام عملا دینی برای نزدیک کردن مردم به یکدیگر و زندگی در این دنیا در کنار دیگر شهروندان است.
شادی، شاکر یکی از داوطلبان مدرسه اسلامی آکادمی افق نیز گفت: نشست بسیار خوبی بود و اشتراکات ما را با مردم به نمایش می‌گذاشت.
شادی با بیان اینکه اسلام‌هراسی و افزایش نژادپرستی مشکلاتی ایجاد کرده گفت: با این حال ما جامعه اسلامی مصرانه سعی داریم سدها را بشکنیم و پل ارتباطی میان هم ایجاد کنیم.
وی افزود: وجود گروه‌هایی متعلق به حزب نازی یا صلیب‌های شکسته قطعا مایه تاسف است، این مسائل مربوط به جرایم نفرت محور می‌شود و من فکر می‌کنم باید اجازه دهیم قانونگذاران به این مسئله رسیدگی کنند.

«روز میراث مسلمان» در آلبرتای کانادا

«روز میراث مسلمان» در آلبرتای کانادا

«روز میراث مسلمان» در آلبرتای کانادا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha