جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مردم کانادا نگران  گسترش نژادپرستی و افراط‌گرایی هستند

حوزه/یک نظرسنجی که اخیرا در کاناد منتشر شده نشان داد ۷۸% کانادایی‌ها معتقدند مسلمانان باید سنت‌ها و فرهنگ‌های دینی را در کنار آداب و رسوم کانادایی حفظ کرده و ۷۲% آنان نگران ترویج و گسترش جرایم نفرت محور و نژادپرستی در کشورشان هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nationalpost، یک نظرسنجی جدید نشان داد مردم کانادا نگران گسترش و عادی‌تر شدن نژادپرستی و جرایم نفرت محور در کشورشان هستند.
این نظرسنجی که توسط سازمان‌های «فکر برای عمل» و «اهمیت بینش» انجام گرفته نشان داد که 78% کانادایی‌ها معتقدند مسلمانان باید اجازه داشته باشند سنت‌ها و فرهنگ‌های دینی را در کنار آداب و رسوم کانادایی حفظ کنند. حدود 88% کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند نیز بر این باور بودند که رفتار مردم با مسلمانان نباید با سایر کانادایی‌ها تفاوت داشته باشد.
در این میان 72% معتقد بودند که جو خصومت و اسلام‌هراسی در کانادا علیه جامعه مسلمانان این کشور در حال افزایش بوده و وضع قرار است از این هم بدتر شود.
نتایج حاصل از این نظرسنجی که از میان 1048 کانادایی در 13 مارس تا 12 آگوست انجام شده این هفته توسط کنفرانس وحدت کلگری کانادا در رابطه با اسلام‌هراسی، تبعیض و نژادپرستی سیستماتیک منتشر شدند. 
مکرم زیدی رئیس گروهی که این نظرسنجی را سفارش داده گفت: بزرگترین نتیجه‌ای که به دست آوردیم این بود، کانادایی‌هایی که دوستان مسلمان دارند یا یک نفر را در جامعه اسلامی می‌شناسند دیدگاه مثبت‌تری نسبت به اسلام و مسلمانان داشته و از آن استقبال می‌کنند.
وی افزود: ترس بزرگترین فاکتور ا ست. اکثریت کانادایی‌ها بر این باور هستند که مسئله نژادپرستی رو به افزایش گذاشته است و در این رابطه نگران هستند. آن‌ها نگران عادی شدن نژاد پرستی، جرایم نفرت محور، تبعیض مذهبی و غیره هستند.
این نظرسنجی همچنین نشان داد که مردم کشور کانادا به طور کلی دیدگاه مثبتی نسبت به مسلمانان دارد، اما این دیدگاه را در رابطه برخی از وعاظ دینی در این کشور ندارند و تنها 54% از آنان نظر مثبتی در رابطه با شخصیت‌های مذهبی اسلامی در کشورشان دارند.
سید سهروردی، امام جماعت کلگری و بنیانگذار جامعه مسلمانان در مبارزه با تروریسم و شورای عالی اسلامی کانادا نیز در این باره گفت: بسیاری از امامان جماعت هستند که تنها آموزه‌های دینی و اخلاق را مدنظر دارند در حالی که آن‌ها باید علیه تعصب، افراط‌گرایی و عدم مدارا نیز صحبت کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha