دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دهمین همایش سالانه «ادیان جهانی» در کانادا برگزار می‌شود

حوزه/ مسلمانان شهر یلونایف، بزرگترین شهر در غرب کانادا، دهمین همایش سالانه «ادیان جهانی» را امسال برگزار می‌کنند که هدف آنان آشناسازی پیروان ادیان مختلف با یکدیگر، ایجاد مسالمت دینی و همزیستی میان ادیانی بیان شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دهمین همایش سالانه «ادیان جهانی» یکشنبه این هفته در شهر یلونایف، بزرگترین شهر منطقه غربی کانادا برگزار می‌شود.

همایش ادیان جهانی قرار است ساعت 3-5 عصر یکشنبه در مرکز فرهنگی میراث پرینس ولز شمالی در شهر یلونایف کانادا برگزار شود.

بشیر اسلام یکی از برگزارکنندگان درباره هدف برپایی این همایش میان ادیانی به خبرنگاران گفت: هدف این است که شرکت کنندگان و پیروان ادیان مختلف در این همایش بیشتر درباره همدیگر بیآموزند. قصد ما ترویج صلح و تحمل دینی است. ما می‌خواهیم همزیستی و همدلی میان ادیانی را ترویج دهیم و برای مردم این فرصت را ایجاد کنیم که یکدیگر را از گروه‌ها و ادیان مختلف ملاقات کرده و با هم آشنا شوند. می‌خواهیم با این کار انسانیت میان آن‌ها بر هم آشکار شود.

اسلام در ادامه افزود: مردمی که نمایندگانی از انواع معنویت دینی و فرهنگی مختلف مانند بومیان کانادا، مسلمانان، مسیحیان، بودایی‌ها، هندوها و غیره هستند در اینجا با هم ملاقات خواهند داشت. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که در پایان این همایش گروه‌های مذهبی مختلف با درک بهتری از همدیگر محل همایش را ترک کنند.

یلونایف مرکز و بزرگ‌ترین شهر نواحی شمال غرب کانادا است. این شهر در سال ۲۰۱۱ جمعیتی برابر با ۱۹،۲۳۴ نفر داشت و مساحت آن ۱۰۵٫۲ کیلومتر مربع است. ۶۸ درصد از مردم شهر، سفیدپوست و بقیه از دیگر نژادها هستند.

بر طبق سرشماری سال ۲۰۰۱ در کانادا، جمعیت مسلمانان این کشور ۵۷۹,۶۴۰ (کمتر از ۲٪) بوده است که  بر طبق تخمین در سال ۲۰۰۶، جمعیت مسلمانان این کشور به  ۷۸۳,۷۰۰ نفر یا حدود ٪۲٫۵ رسیده است که البته این آمار رسمی هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha