پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسلمانان کانادا عدم اتهام تروریستی به عامل کشتار مسجد کبک را محکوم کردند

حوزه/ شورای ملی مسلمانان کانادا تصمیم دادگاه کبک کانادا برای متهم نکردن عامل حمله به مسجد کبک و کشتار مسلمانان به جرم «تروریسم» را بسیار نگران کننده خواند و گفت این استانداردهای دوگانه باعث ترویج این تفکر کلیشه‌ای می‌شود که تنها مسلمانان می‌توانند تروریست باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از voiceonline، شورای ملی مسلمانان کانادا اعلام کرد تصمیم مقامات در کبک کانادا برای متهم نکردن عامل حمله به مسجد کبک و کشتار مسلمانان به جرم «تروریسم» بسیار نگران کننده است.

در بیانیه شورای ملی مسلمانان کانادا آمده است: تصمیم دادستان‌های دادگاه کبک در متهم نساختن «الکساندر بیسونت» تیرانداز مسجد کبک به جرم تروریسم، کلیشه‌های منفی را تقویت کرده و عمیقا برای جامعه اسلامی کانادا نگران کننده است.

گفتنی است دادستان کبک برای پیگیری این جنایت بیسونت 27 ساله را که با اسلحه به مسجد حمله کرده و نمازگزاران را به رگبار بسته بود به قتل 6 نمازگزار و تلاش برای قتل 35 نمازگزار دیگر و همچنین حمل اسحله متهم کرده است اما اتهام «تروریستی» به وی زده نشده است.

بوب پالسون یک کمیسر سابق پلیس سوار کانادا پیش از این گفته بود که بیسونت یک «مجرم افراط‌گرا» محسوب می‌شود.

کاشف احمد رئیس هیات مدیره شورای ملی مسلمانان کانادا درباره این تصمیم گفت: هر گونه انگیزه‌ای که فرد داشته باشد، فراموش نکنیم حمله به انسان‌های بی‌گناه تمامی مردم کانادا را وحشت زده کرده و دچار شوک می‌کند. با این حال خشونت شدید با یک اعتقاد سیاسی یا تفکر ایدئولوژیکی تعریف واقعی جرایم تروریستی محسوب می‌شود. این تصمیم که اتهام تروریستی به بیسونت زده نشده، کسی که نمازگزاران مسجدی را به هدف کشتار جمعی هدف قرار داد، این طرز فکر کلیشه‌ای را تقویت می‌کند که تنها مسلمانان می‌توانند تروریست باشند!

وی افزود: این طرز فکر به شکل عمیقی نگران کننده است، زیرا منجر به ادامه یافتن خشونت و تبعیض علیه جوامع اسلامی می‌شود.

احسان گاردی مدیر اجرایی این نهاد نیز گفت: حمله به مرکز فرهنگی اسلامی در کبک بدترین نوع تروریسم از زمان بمب‌گذاری فرودگاه ایرایندیا 30 سال پیش در کانادا بود. و جامعه اسلامی کبک را دچار وحشت و نگرانی شدیدی کرد. اگر اتهام تروریستی به متهم زده می‌شد، پیام واضحی می‌رساند که نشان می‌داد مسلمانان نیز همانند دیگر مردم کانادا قربانیان ترور و خشونت هستند. دادگاه کانادا با این کارش استانداردهای دوگانه‌ای را ترویج کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha