چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
فضای مجازی

حوزه/ بمباران اطلاعاتی، سرعت در انتقال پیام و پایین بودن سطح تحلیل مخاطب، سه ویژگی بارز حاکم بر فضای مجازی امروز است و در این فضا کسی موفق است که بتواند پیامش را به شکلی متفاوت به مخاطب برساند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» نشست بررسی «آینده فضای وب، فرصت ها و چالش ها» با حضور علی قدیری مدیرعامل شرکت بیان و ارائه دهنده سرویس وبلاگ بیان و حجت الاسلام وحید رضا ملکی رئیس اداره تبلیغ مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و حدود ۸۰ نفر از مبلغان فعال در فضای وب، در سالن جلسات رضوان دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان  بیان با اشاره به حساسیت فضای مجازی اظهار داشت: بمباران اطلاعاتی، سرعت در انتقال پیام و پایین بودن سطح تحلیل مخاطب، سه ویژگی بارز حاکم بر فضای مجازی امروز است و در این فضا کسی موفق است که بتواند پیامش را به شکلی متفاوت به مخاطب برساند.

قدیری با تأکید بر اهمیت به روزرسانی اطلاعات عنوان داشت: امروزه برای رساندن پیام به مخاطب باید از شیوه های نوین بهره برد و با تکنیک های بازاریابی محتوا (Content marketing) و مهندسی محتوا آشنایی کامل داشت و با بکار گیری اصولی مثل استفاده از تیتر و عنوان جذاب و مناسب، استفاده از ظرفیت های انتشاری متعدد، ارتباط گیری و تعامل با مخاطب، ثبت وقایع و حوادث روز و اظهار نظر در مورد آنها و همچنین انتقال غیر مستقیم پیام، قدرت تاثیرگزاری محتوا را بالاتر برد.

وی با اشاره به برخی از شاخصه های موفقیت تبلیغ در فضای مجازی گفت: برای تبلیغ موفق در فضای مجازی باید برنامه ریزی دقیق داشته باشیم. این فضا به خاطر ویژگی هایی که دارد می تواند کاربر را در خود فرو برده و سرمایه عمر او را به تاراج ببرد، لذا حتما مدت زمان مشخصی را برای فعالیت در این عرصه انتخاب کرده و بر تحقّق آن مراقبت داشته باشید.

مدیر شرکت دانش بنیان بیان افزود: برای فعالیت تبلیغی در این عرصه، هدف خود را اثر بخشی از طریق نیاز سنجی صحیح از مخاطب و آماده سازی محتوای کاربردی و کیفی متناسب با آن قرار دهید نه بالا بردن اعضاء یا دنبال کنندگان.

قدیری با تاکید بر ایجاد ارتباط به شکل صحیح با مخاطب گفت: باید در فضای مجازی با دیگر کاربران ارتباط داشته باشیم؛ باید به صفحات دیگران سر بزنیم، مطالب آنان را لایک کنیم، گاهی نظر خود را ثبت کنیم و از این طریق اعتماد آنها را جلب کرده و سپس پیام دینی و فرهنگی خود را منتقل کنیم. در آینده نزدیک، فضای وب به روزهای اوج خود باز خواهد گشت. امّا در حال حاضر برخی از شبکه های پیام رسان و شبکه های اجتماعی که متصل به فضای وب نیستند تبدیل به محلّ دفن محتوای کاربران شده اند و در هر لحظه ممکن است که تمام اطلاعات کاربران از دسترس خارج شود.

وی با بیان شیوه ی اصولی استفاده از فضاهای گوناگون مجازی ابراز کرد: وبلاگ ها و وب سایت ها محل اصلی تولید محتوا هستند اما شبکه های اجتماعی و پیام رسان عمدتاً محیط بازنشر محتوا محسوب می شوند. 

مدیر شرکت دانش بنیان بیان با ترسیم چشم انداز آینده ی خود اظهار داشت: در نظر داریم در آینده یک قالب موبایلی در بیان طراحی کنیم که کاربران دسترسی آسان تری به این محیط داشته باشند.

قدیری ضمن تشکر از مبلغان مجازی شرکت کننده در این نشست گفت: پانصد هزار ریال به حساب اعتباری به وبلاگ همه مبلغان حاضر در این نشست اضافه می کنیم و این هدیه ای از طرف شرکت بیان است.

مدیر عامل شرکت بیان در طی این نشست ضمن معرفی سرویس وبلاگ بیان، با مبلغان شرکت کننده به تبادل نظر در مورد آینده ی فضای وب پرداخت.

درابتدای این نشست، کرسی تحلیل و تجلیل از محیط وبلاگ، حجت الاسلام فؤاد فلاح بعنوان مبلغ منتخب برگزار شد.

حجت الاسلام فلاح اظهار داشت: اگر بخواهیم در فضای مجازی تبلیغ موفقی داشته باشیم باید ابتدا تحقیق و پژوهش لازم در هر موضوع را انجام دهیم تا بتوانیم مطالب ناب دینی را به تناسب محیط به طور صحیح و جذاب به مخاطب ارائه کنیم.

وی با اشاره به نحوه ی ورود به این عرصه گفت: در مسابقه غائب حاضر که توسط اداره تبلیغ مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می شد در سال ۹۴ شرکت کردم و مقام اول را کسب نمودم سپس با هدیه ای که از طرف دفتر تبلیغات اسلامی به من تعلق گرفت وبلاگ خود را طراحی کردم و با توکل به خدای متعال وبلاگ نویسی خود را آغاز نمودم و گمان می کنم رمز موفقیت هر مبلغ دینی در فضای مجازی نظم و استمرار فعالیت و تولید محتوا در فضای مجازی می باشد که بنظر من همین نظم در کار می تواند بسیاری از نقص ها را پوشش دهد.

حجت الاسلام فلاح با بیان شیوه ی پاسخگویی به مخاطبین خود عنوان داشت: در فضای شبکه های اجتماعی و شبکه های پیام رسان به برخی از سؤالات پرسشگران پاسخ های کوتاه میدهم و پرسشگران را برای مطالعه تفصیلی به محیط وبلاگ ارجاع می دهم در آن جا مطالب را به صورت دسته بندی شده و منظم ارائه می نمایم و مخاطب می تواند به راحتی به پاسخ خود برسد.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha