جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عرفان با بیان اینکه حسد به‌عنوان ریشه کفر و دشمنی محسوب می‌شود، گفت: لذت‌های دنیا برخلاف آخرت، فانی و زودگذر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن عرفان، امروز در جمع طلاب، اساتید و روحانیون مدرسه علمیه شیخ‌الاسلام، با بیان اینکه طلاب باید از همه فرصت‌ها و لحظات به‌ خوبی استفاده کرده و قدر این لباس و موقعیت را بدانند، اظهار داشت: امروز مدارس حوزه‌های علمیه در کشور به‌عنوان یکی از مراکز پاک بوده و استقبال از این مدارس از سوی نوجوانان و جوانان و حتی دانشگاهیان بسیار زیاد است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: خداوندمتعال برای طلاب این‌طور مقدر کرده است که در مدارس علمیه و در پایگاه امام زمان (عج) باشند و طلاب علوم دینی باید تلاش کنند که به‌عنوان یک طلبه موفق و با داشتن تهذیب و روحیه بالا در این دستگاه ارزشمند به آحاد جامعه به‌خوبی خدمت کنند.

وی با بیان اینکه حسد به‌عنوان ریشه کفر و دشمنی محسوب می‌شود، افزود: صفات نادرست اخلاقی قلب‌های برخی از انسان‌ها را تیره کرده است و این صفات سبب کینه و دشمنی می‌شود، این انسان‌ها به‌صورت مستمر آشفته هستند به همین علت فضای جامعه را متشنج می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عرفان خاطرنشان کرد: خداوند متعال زندگی بهشتی را بسیار متفاوت‌تر از زندگی دنیایی قرار داده و در این دنیای خاکی فقط به دنبال آزمایش انسان است.

این محقق حوزوی با بیان اینکه انسان نسبت به هر لذت دنیایی دل‌زده می‌شود، افزود:  لذت‌های آخرت قابل وصف نیست اما برخلاف لذت‌های دنیایی با گذشت زمان انسان نسبت به لذت‌های آخرت تشنه‌تر می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که لذت‌های مختلف دنیوی زودگذر است، عنوان کرد: لذت‌های معنوی برخلاف لذت‌های دنیایی ماندگار است و سبب تعالی و پیشرفت انسان می‌شود درحالی‌که لذت‌های دنیایی از جمله شهوت‌رانی نه‌فقط برای آخرت انسان کاربردی ندارد، بلکه ضررهای بسیاری را نیز به جسم انسان می‌رساند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه زندگی در دنیای خاکی زودگذر است، تصریح کرد: در این دنیا نه‌فقط افراد، بلکه جوامع، ملت‌ها، اقوام، خورشید و دیگر اجسام نیز نابود می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha