سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان

حوزه/ استاندار سمنان با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایه‌های معنوی مستحکمی دارد، بیان کرد: در چنین شرایطی هر مدیری که توانایی حل مشکلات را ندارد باید راه را برای مدیری توانمندتر باز کند چراکه دیگر زمان آزمون‌وخطا نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سید شهاب‌الدین چاووشی ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان به میزبانی دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه این استان، با اشاره به نگرش به پذیرش مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی در مبانی اعتقادی اسلامی اظهار داشت: در آموزه‌های دینی ما پذیرش مسئولیت با هدف تقرب به حق‌تعالی و خدمت به بندگان خدا صورت می‌گیرد.

استاندار سمنان تصریح کرد: مشکلات کشور قابل‌حل است و کشور ما کشوری با منابع سرشار و نیروی انسانی توانمند است؛ اگرچه در برخی بخش‌ها با مشکلاتی هم روبرو هستیم اما می‌توان بر این مشکلات فائق آمد.

وی با بیان اینکه استان سمنان استانی زرخیز به شمار می‌رود، افزود: منابع سرشار استان سمنان تنها محدود به معادن و سرمایه‌های مادی نیست بلکه دیار قومس همواره سرزمین عالمان و بزرگان دین و عرفان و اندیشه بوده است.

چاووشی با بیان اینکه مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی تجربه اجرایی نداشتند، خاطرنشان کرد: مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ادوار گذشته آزمون‌وخطاهای بسیار داشته و امروز در معرض یک آزمون تاریخی هستند.

وی با بیان اینکه در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی و جنگ شرایط دشواری داشتیم، گفت: در آن شرایط دشوار و بحرانی تنها عشق و دلسوزی‌های دوستداران انقلاب اسلامی بود که کشور را پابرجا نگاه داشت.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایه‌های معنوی مستحکمی دارد، بیان کرد: در چنین شرایطی هر مدیری که توانایی حل مشکلات را ندارد باید راه را برای مدیری توانمندتر باز کند چراکه دیگر زمان آزمون‌وخطا نیست.

وی با بیان اینکه ما در عرصه کارآمدی دچار مشکل هستیم، افزود: ما مردم صبور، مقاوم و ولایی و دوستدار اسلام و نظام‌داریم و این مردم شایسته خدمت بیشترند و کشور ما از منابع خدادادی بسیاری بهره می‌برد باید با استفاده از این منابع تدبیر کرده و مشکلات را از پیش پای مردم و کشور برداشت.

چاووشی با اشاره به تعدد قوانین دست و پاگیر در کشور گفت: این‌همه تعدد قانون در هیچ کشور توسعه‌یافته‌ای نیست و قوانینی که گاه همدیگر را هم نقض می‌کنند؛ مسئولان باید قانون را به نفع مردم تفسیر کنند و متأسفانه گاه کارآمدی نظام دینی به‌واسطه ضعف‌های عملکردی برخی دستگاه‌ها زیر سؤال می‌رود.

وی با تأکید بر لزوم رفع مشکلات کشور در حوزه‌های اقتصادی افزود: درک من از آموزه‌های دینی این است که امروز هر کمکی که در جهت کمک به بهبود اشتغال و اقتصاد در کشور انجام گیرد همچون شمشیر زدن در راه خدا است.

استاندار سمنان با بیان اینکه حل مشکل آب در استان سمنان ضروری محسوب می‌شود، تصریح کرد: در شرایط فعلی باید با مدیریت مصرف در برخی بخش‌ها و جلوگیری از هدر رفت شبکه‌ها و ممانعت از برداشت‌های غیرمجاز، وضعیت را مدیریت کرد ضمن اینکه برای بلندمدت هم باید چاره‌جویی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha