سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه جمعه عملیات مقاومت فلسطین در هدف قرار دادن خاخام صهیونیستی را ستودند و در بخش دیگر به مسئله بازداشت و شکنجه شیخ زکزاکی عالم شیعه نیجریه پرداختند و خواستار تشکیل جنبش مردمی برای آزادی وی و تمامی علمای در بند شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه جمعه عملیات مقاومت فلسطین در هدف قرار دادن خاخام صهیونیستی را ستودند و در بخش دیگر به مسئله بازداشت و شکنجه شیخ زکزاکی عالم شیعه نیجریه پرداختند و خواستار تشکیل جنبش مردمی برای آزادی وی و تمامی علمای در بند شدند.

سید فضل الله:کوتاهی کشور های عربی و اسلامی، آمریکا را ترغیب می کند

سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امامین حسنین (علیهما السلام) ایراد شد، گفت:ملت فلسطین ثابت کرد که همچنان در برابر تلاش هایی که برای ضربه زدن به انجام می شود، قدرتمند تر است و بعد از اقدام ترامپ در خصوص قدس، ملت فلسطین علی رغم فشار ها، تداوم بازداشت فعالان و تصویب قانونی برای اعدام مبارزان به مخالفت با این اقدام ادامه می دهد.

وی ادامه داد: در همین راستا عملیاتی صورت گرفت که شهرک نشینان را هدف قرار داد و اکنون دشمن می ترسد که این مقدمه عملیات دیگری باشد که وارد دور جدیدی از مبارزات می شود.

سید فضل الله تصریح کرد: ما از ملت فلسطین در مبارزه با توطئه ای که تنها به قرار دادن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل محدود نمی شود بلکه با نابودی مسئله فلسطین پیش خواهد رفت، حمایت می کنیم.

وی اشاره کرد: کوتاهی اغلب کشور های عربی و اسلامی در حمایت از قدس، آمریکا را به تداوم اقدامات خود در قدس و فلسطین ترغیب کرد و باعث شد رژیم صهیونیستی برای ادامه راه جرأت بیشتری پیدا کند و به مصادره اراضی فلسطین و شهرک سازی در مناطق باقی مانده فلسطین بپردازد که این مسئله رؤیای کسانی که در پی تأسیس حکومت فلسطینی از طریق مذاکرات هستند، به باد می دهد.

شیخ یاسین: برای آزادی شیخ زکزاکی جنبش مردمی راه اندازی شود

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور عملیات اخیر فلسطین که رژیم صهیونیستی را عاجز و ناتوان ساخت، ستود و گفت: این اقدام برخواسته از اراده ی فلسطینی هاست که صاحب حق و آزادی هستند.

شیخ یاسین در بخش دیگر سخنان خود اشاره کرد: حبّ دنیا بسیار از سازمان های جهانی را به سمت بازداشت و شکنجه علما سوق داده است، مسئله ای که در نیجریه جریان دارد؛ به گونه ای که شیخ زکزاکی را بازداشت کردند و بسیار از اطرافیان وی را کشتند و شیخ زکزاکی در زندان زیر شکنجه قرار دارد و گناهش این است که به خدا، پیامبرش و اهل بیت (ع) ایمان آورده و به سعادت دنیا و آخرت دعوت کرده است.

وی آزادگان جهان را به توجه به اوضاع مستضعفین در نیجریه به ویژه عالم جلیل القدر شیخ زکزاکی که بازداشت شده و زیر شکنجه قرار دارد، دعوت کرد و گفت: این اقدام به خاطر تعصب کینه توزانه مذهبی است که با ادیان آسمانی همخوانی ندارد.

شیخ یاسین از سازمان های حقوقی و بشری خواست فوراً برای آزادی شیخ زکزاکی اقدام کنند، به ویژه که بازداشت وی در چارچوب تعرض به مقامات دینی و علمایی در امت و تمامی مذاهب و ادیان انجام گرفته است.

وی همچنین خواستار راه اندازی جنبش های مردمی برای آزادی شیخ زکزاکی و تمامی علما و بهره مندی از حق تبلیغ دینی و رهبری شد و گفت: هر اقدام از این قبیل به مصلحت بشریت است چرا که نوعی ایستادگی در برابر طرح وحشیانه صهیونیستی آمریکایی است.

شیخ خطیب: اعراب، مسلمان و مسیحیان باید از فلسطینان حمایت کنند

شیخ علی خطیب معاون رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از انتقاضه جدید فلسطینی ها قدر دانی کرد و گفت: این عملیات، این امید را به ما بازگرداند که فلسطین حق اعراب، مسملین و مسیحیان است و هرگز از بین نخواهد رفت.

وی ادامه داد:  تا زمانی که ملتی آزاده وجود دارد که ستم و تسلیم در برابر خواسته اشغالگران را نمی پذیرد، سرزمین فلسطین از دست نخواهد رفت.

شیخ خطیب اشاره کرد: این جانفشانی ها و رشادت های ملت فلسطین نیازمند حمایت تمامی ملت ها و کشور هاست که به عنوان یک وظیفه انسانی، اخلاقی و دینی به یاری مظلومین و مبارزه با طاغوت بپردازند.

وی تصریح کرد درست نیست که اغلب اعراب، مسلمانان و میسحیان از عمل به وظیفه خود در یاری ملت فلسطین و نجات مقدسات از یهودی سازی شانه خالی کند، بلکه باید با تمام توان از این ملت برای رسیدن به حقوق قانونی خود در تأسیس حکومتی مستقل  که پایتختش قدس باشد و بازگشت آوارگان به سرزمین خود، حمایت کند.

 شیخ حمود: مقاومت و جهاد تا روز قیامت ادامه دارد

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه نماز جمعه شهر صیدا گفت: تردیدی نیست که مقاومت ادمه دارد.

شیخ حمود از عملیات مقاومت فلسطین در نابلس که منجر به کشته شدن خاخام صهیونیستی شد، قدر دانی کرد و گفت: هدف قرار دادن این خاخام مجرم (رزئیل شیبح) از سوی مقاومت، نشان از هوشیاری و دقت مقاومت دارد و بار دیگر ثابت کرد که مقاومت تنها یک گلول، بمب و عملیات نظامی نیست بلکه یک طرح و استراتژی نیز هست.

وی ادامه داد: شناسنامه این خاخام پُر از جنایت های خطرناک است و این عملیات ضربه مهلکی بر رژیم صهیونیستی وارد کرد و پیام مهمی را به ترامپ، اسرائیل و همراهان آنان داد.

شیخ حمود اشاره کرد: این اقدام مؤکد این است که جهاد تا روز قیامت ادامه دارد و ستمگری و بی عدالتی نمی تواند آن را متوقف سازد و در هر شرایطی پابرجا می ماند.

وی افزود: جهاد، گاهی صبر و مراقبت از اوضاع است وگاهی اقدام و مقابله و گاهی هم دفاع از جان است امّا مهم این است که نیتی حقیقی برای مقابله با دشمن در نظر باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha