پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مهر ارا

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه التفاتیه، عادی شدن گناه را ریشه تمام مشکلات دانست و گفت: تا آمادگی درونی در انسان به سوی گناه نباشد، از شیطان کاری ساخته نیست و این حقیقتی است که در آیات متعدد قرآن به آن اشاره شده و منشا گناهان و انحرافات در انسان ها را نفس اماره و هواهای نفسانی آنها بیان فرموده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله مهرآرا، عصر امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه التفاتیه قزوین به موضوع گناه اشاره کرد و گفت: باید به صورت مستمر استغفار کنیم. ریشه مشکلات ما، عادی شدن گناه است و کسانی که بر استغفار مداومت دارند، عذاب نمی شوند..

وی با اشاره به این که قوت کار شیطان و تبحّر خاص او در انحراف انسان از راه معصیت و از طریق نفس امّاره است، افزود: براساس بیان قرآن کریم آنچه که انسان ها را به بدی سوق می دهد  «نفس اماره» و هواها و هوس ها در وجود انسان است و شیطان هم برای فریب این بشر از طریق همین نفس وارد می شود.

حجت الاسلام مهر آرا بیان ادامه داد: تا آمادگی درونی در انسان به سوی گناه نباشد، از شیطان کاری ساخته نیست و این حقیقتی است که در آیات متعدد قرآن به آن اشاره شده و منشا گناهان و انحرافات در انسان ها را نفس اماره و هواهای نفسانی آنها بیان فرموده است.

مدیر مدرسه علمیه التفاتیه قزوین خاطرنشان کرد: حل مشکلات از طریق خالق هستی صورت می‌گیرد و در قرآن چنین تعبیری آمده است که اگر به خداوند ایمان دارید، بدانید که گناه آتش است و از این آتش بیرون بیایید.

حجت الاسلام مهر آرا در پایان گفت: قرآن گناه را آتش دانسته است، و لذا باید برای بیرون آمدن از آتش، به دنبال ترک گناه باشیم و با خداوند عهد ببندیم که زندگی خود را از گناه حفظ کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha