جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید جلال الدین عمری امیر جماعت اسلامی هند

حوزه/ سید جلال الدین عمری امیر جماعت اسلامی هند به شدت با لایحه پیشنهادی دولت هند برای تصویب قانون علیه سه طلاقه کردن زنان مسلمان مخالفت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه؛ سید جلال الدین عمری امیر جماعت اسلامی هند به شدت با لایحه پیشنهادی دولت هند برای تصویب قانون علیه سه طلاقه کردن زنان مسلمان مخالفت کرد.

سید جلال الدین عمری در جلسه مطبوعاتی ماهیانه جماعت اسلامی هند که در دفتر مرکزی این جماعت در دهلی نو برگزار شد، ضمن موضع گیری علیه این لایحه گفت: لایحه حفاظت از حقوق ازدواجی زنان مسلمان در سال2017 کاملا مخالف قرآن و شریعت است و هیچ مسلمان و مرکزی فقهی نمی‌گوید که چنین طلاقی واجب است.

رئیس اداره احکام شخصیه مسلمانان هند است گفت: ما احساس نمی‌کنیم که وضع چنین قانونی به حل مسائل و بهتر شدن شرایط کمک کند.

وی در ادامه با اشاره به مقوله فرهنگ سازی به عنوان یکی از وظایف مهم حکومت ها افزود: آنچه دولت باید انجام دهد استفاده از قدرت و امکانات آن برای ایجاد آگاهی و شعور در جامعه است.

سید جلال الدین عمری تاکید داشت این قانون نه تنها مدافع حقوق زنان مسلمان نیست بلکه غیر قرآنی و ضد حقوق زنان است.

لایحه منع سه طلاقه کردن زنان مسلمان مدتی است که از سوی دولت هند و با شعار دفاع از حقوق زنان مسلمان، جهت تصویب به پارلمان این کشور ارسال شده ولی جامعه مسلمانان هند و علما به شدت به آن انتقاد دارند.

در این لایحه آمده که سه طلاقه کردن زن مسلمان توسط مرد در یک مجلس عملی مجرمانه بوده  و مجازات آن سه سال حبس و پرداخت جریمه می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha