پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محمدی خراسانی

حوزه/ آیت الله محمدی خراسانی گفت: معمرین حوزه، بزرگان جوانمرد هستند، اصحاب کهف همه کهنسال بودند اما خداوند به خاطر اوج ایمان و تقوای این افراد آن ها را با عنوان فتیه یاد میکند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله محمدی خراسانی ظهر امروز در همایش تجلیل از معمرین حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد:  معمرین حوزه، بزرگان جوانمرد هستند؛ اصحاب کهف همه کهنسال بودند اما خداوند به خاطر اوج ایمان و تقوای این افراد آن ها را با عنوان فتیه یاد می کند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در دوران دفاع مقدس در یک روز 400 شهید را تقدیم انقلاب کرد، افزود: اصفهان دینش را همه جوره به اسلام و انقلاب ادا کرده است.

وی با بیان اینکه ما تکریم بزرگان را از اهل بیت(ع) آموخته ایم، تاکید کرد: در کلاس خواجه نصیر وقتی از سید مرتض نامی برده می شد خواجه نصیر او را با صلوات الله علیه یاد می کرد و می گفت چرا بر او درود نفرستیم؛ در حالی که این همه خدمت به جهان تشیع کرده است.

عضو هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه علمیه کشور با اشاره به سخن مرحوم آیت الله العظمی عبدالکریم حائری یزدی خطاب به استادشان آقاسید محمد فشارکی اصفهانی مبنی بر اینکه از افتخار دوران حیات من خدمت 6 ماهه به این استاد بود تشریح کرد: هیچ فرزندی امروزه به پدر چنین خدمتی نمی کند.

وی با بیان اینکه آیت الله العظمی تبریزی فرمودند 40 سال است استراحت را بر خود حرام کردم افزود: اینها خستگی را خسته کرده بودند.

آیت الله خراسانی تصریح کرد: در کنار هر مرد بزرگ و عالم موفق یک بانوی ایثارگر و موق حضور داشت، وقتی صبح شب زفاف رسول خدا با کاسه ای شیر به حجره نوعروس و تازه داماد آمدند و شیر را به امیرالمومنین تعارف کردند حضرت چند جرعه نوشیدند سپس آن را به حضرت زهرا تعارف کردند و ایشان نیز جرعه ای نوشیدند سپس از حضرت زهرا پرسیدند چه همسری نصیب شما شده فرمودند بهترین همسر عالم نصیب من شده اما وقتی این سوال را از امیرالمومنین پرسیدند ایشان پاسخ دادند بهترین همسر در راه اطاعت خدا نصیب من شده است.

وی در پایان توصیه کرد باید همه خدمات در جهت رفع نیاز معمرین حوزه و اساتید سالخورده به کار گرفته شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha