پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام لونی

حوزه/استاد حوزه علمیه گفت: بر اساس فرمایشات ائمه معصومین (ع)نماز باران در دین اسلام استغاثه به درگاه خداوند است، ممکن است مصلحت الهی و مشیت خداوند بر باریدن باران نباشد و هدف از این نماز هم مثل دیگر صلاتین فقط کمال وجود آدمی ست.

حجت الاسلام والمسلمین ولی الله لونی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام در مورد نماز طلب باران افزود:در خصوص نماز باران در منابع و کتب دینی سفارش‌ها مختلفی شده که وقتی انسان با بحرانی مواجه می‌شود از طرق مختلفی می‌تواند این مسئله را نمود دهد.

وی بابیان برخی از مهم‌ترین شرایط اقامه نماز طلب باران در سنت دین مبین اسلام گفت: نماز باران درواقع نوعی تضرع و دل‌شکستگی در محضر حق‌تعالی بوده و نشانگر عبد بودن انسان است که اساس زندگی آدمی را شامل می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم تأثیر اعمال فردی و اجتماعی را در بروز گرفتاری‌های فردی و اجتماعی را موردتوجه قرارداد و عنوان کرد: گاهی در جوامع بعضی از اعمال فردی و اجتماعی سبب مشکلات می‌شود و این تضرع و افتادگی راهی برای جلب رضایت حق‌تعالی و گشایش درهای رحمت و لطف الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین لونی با تأکید بر اهمیت انجام وظایف شرعی و عرفی انسان در مقابل رسالت‌های اجتماعی اضافه کرد: بر اساس فرمایشات ائمه معصومین (ع)نماز باران در دین اسلام استغاثه به درگاه خداوند است، ممکن است مصلحت الهی و مشیت خداوند بر باریدن باران نباشد و هدف از این نماز هم مثل دیگر صلاتین فقط کمال وجود آدمی ست.

وی انجام و اقامه نماز طلب باران را وظیفه اجتماعی و عرفی مؤمنان دانست و تصریح کرد: نگران نباریدن باران نیستیم و فقط انجام‌وظیفه و تحقق گوشه‌ای از بندگی و رضایت درگاه الهی در دستور کار است،ترسی از باریدن یا نباریدن باران نداریم و با توکل به پیشگاه الهی و توسل کامل به حضرات ائمه(ع)،پشت سربزرگان به امامت آیت‌الله خرازی که حقیقتاً مظهر اخلاق هست به نماز می‌ایستیم.

استاد حوزه علمیه با انتقاد از برخی حواشی ایجادشده در روزهای اخیر ابراز کرد: امیدواریم قضاوت‌ها صورت نگیرد البته اهل معنا قضاوت با دیدگاه منفی نمی‌کنند و  دشمن و فتنه گران عالم هم قطعاً از پای نخواهند نشست که برای ما  این مسئله مهم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین  لونی در پایان خاطرنشان کرد:نتیجه هر چه که خواهد بود،ما برای بروز بندگی و تضرع شکستگی در پیشگاه حق این نماز را به پا می‌داریم که  این نماز نه برای اضرار باران که برای نمایش عبودیت در محضر  الهی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha