جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله سید احمد خاتمی

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که سال اقتصاد مقاومتی رو به پایان است؛ اما به تحقق شعارهای سال نرسیدیم، گفت: سال رو به پایان است؛ اما تغییری در وضعیت زندگی مردم نمی بینیم، دهمین ماه هم تمام شد، ماه یازده و دوازده شد، این مردم زندگی آبرومندانه می خواهند، کارگر شریفی است که در محل کارش کار می کند تا نان حلال سر سفره زن و بچه اش ببرد، خوب نیست دو ماه، سه ماه، چندماه حقوقش عقب بیفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران صبح امروز در مراسم پرفیض دعای ندبه در مصلی شهرستان آمل با بیان ویژگی افراد در دوران ظهور، گفت: شهدای مدافع حرم مصداق بارز یاران امام زمان(عج) هستند.

وی با اشاره به آیاتی از سوره مائده، افزود: از محورهایی که می تواند ترسیم کننده چهره یاران حضرت بقیه الله الاعظم باشد این است که می فرماید اگر شما از دین برگردید، دین خدا بر نمی گردد، این شما هستید که با حمایت از دین خدا به فیض می رسید و بهره می برید، خداوند از دینش حمایت می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان ویژگی یاران امام زمان(عج) خاطرنشان کرد: از شهدای صدر اسلام تاکنون علی الخصوص شهدای دفاع از حرم و حریم اسلام پرچم ایران اسلامی را به اهتزاز در می آورند و نمی گذارند پرچم روی زمین بماند، این ها همان مردمانی هستند که یک اربعین پای انقلاب ایستادند و خواهند ایستاد.

آیت الله خاتمی با تاکید بر این که مردم وفادار به نظام و اسلام هستند، خاطر نشان کرد: مردم خود جوش ایران اسلامی بدون اطلاع رسانی رسانه ها، عید حماسه نهم دی ۸۸ را برپا کرده و راهپیمایی کردند و برای دفاع از نظام و ولایت، این تعبیر نخستین بار بود که از مقام معظم رهبری شنیده شد که فرمودند هزار بار از شما تشکر می کنم.

وی با اشاره به این که سال اقتصاد مقاومتی رو به پایان است؛ اما به تحقق شعارهای سال نرسیدیم، گفت: سال رو به پایان است؛ اما تغییری در وضعیت زندگی مردم نمی بینیم، دهمین ماه هم تمام شد، ماه یازده و دوازده شد، این مردم زندگی آبرومندانه می خواهند، کارگر شریفی است که در محل کارش کار می کند تا نان حلال سر سفره زن و بچه اش  ببرد، خوب نیست دو ماه، سه ماه، چندماه حقوقش عقب بیفتد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیان مقام معظم رهبری در رابطه با پیگیری و حل مشکلات مردم افزود: مگس روی زخم می نشیند، نگذارید این زخم باز شود، مردم مشکلات مسؤولان را می دانند، مردم مهربان هستند، این مهربانی باید دو جانبه باشد.

وی با تاکید بر این که ملت ایران همواره در طول سال های انقلاب مایه افتخار بودند و هستند، گفت: یاران امام زمان(عج) در برابر تلاش های مذبوحانه دشمن، محکم و مقاوم ایستادند، انواع بلاها را سرشان می آورند تا دست از دین و نظام بردارند، توطئه های دشمنان شما ملت، در طول این ۴۰ سال کلکسیونی از انواع توطئه ها بود، هرچه توانستند بر سر شما آوردند.

آیت الله خاتمی با بیان این که دشمن همه سعی و تلاش خود را برای براندازی نظام اسلامی در طول این ۴۰ سال انجام داده، گفت: دهه اول انقلاب دهه جنگ سخت علیه نظام بود، الحمدلله هستند افرادی که یک فهرست بیاورند، در طول انقلاب شش کودتا علیه مردم تدارک دیدند، بعضی از این کودتاها یک ربع قبل از اینکه آغاز شود خنثی شد، با کمک مردم همیشه در صحنه این کودتاها را هم از سر گذراندیم.

وی با اشاره به پروزه نفوذ دشمن در دستگاه های مختلف کشور، خاطرنشان کرد: نفوذی ها آمدند در جاهای مهم کشور، بنی صدر در جایگاه ریاست جمهوری آمد و نفوذ کرد، از دهه دوم انقلاب جنگ نرم بر علیه نظام اسلامی به راه انداختند به امید اینکه نتیجه بگیرند و نتیجه نگرفتند و نخواهند گرفت.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در دهه سوم انقلاب سه فتنه شرورانه علیه ملت شکل دادند، گفت: فتنه نخست فتنه سال ۷۸ و حوادث کوی دانشگاه بود، تا جایی که بوش، رییس جمهور آمریکا از آن فتنه و اغتشاشگران حمایت کرد، پنج روز تهران را ناآرام نگه داشتند، اما با حضور مردم توطئه خنثی شد.

وی با اشاره به برپایی فتنه دوم دشمنان علیه ملت ایران، بیان داشت: فتنه سال ۸۸ دومین فتنه دشمن با هدف کودتای نرم مخملی و براندازی نظام بود که هشت ماه کشور را نا آرام نگه داشتند تا مردم را از نظام برگردانند، اما حماسه نهم دی و حضور مردم در صحنه فتنه را خنثی کرد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور گفت: فتنه سوم در دوران بعد از انقلاب فتنه چند هفته قبل بود، فتنه ای که از هشت دی شروع کردند تا ۱۷ دی، در این فتنه حریم هایی را شکستند که نتوانسته بودند در فتنه ۷۸ و ۸۸ انجام بدهند، فتنه ای که طراح آن سرویس های جاسوسی غرب، سیا، انگلیس و آلمان دیگر کشورهای غربی بودند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که عربستان همواره نوکر آمریکا بوده و هست، گفت: پول فتنه ۹۶ را عربستانی ها تأمین کردند و عوامل اجرایی این فتنه منافقین و سلطنت طلب های منفور ابدی بودند، در خواب و خیال خودشان بنا داشتند سلاح را از اتاق آمریکا در هرات و اربیل وارد کنند و  ماه بهمن را ماه جنگ مسلحانه خیابانی علیه ملت قرار بدهند و بنا داشتند ۲۲ بهمن را اعلام پیروزی کنند تا جایی که یکی از تفاله های رژیم پهلوی گفت ۲۲ بهمن در ایرانیم، او و هم مسلکانش بدانند.

وی به اشاره به پایبندی مردم به نظام اسلامی علی الخصوص مردم آمل و مازندران بیان داشت: همه جای کشور به ویژه مردم آمل که در سال ۱۳۶۰ سربلند بیرون آمدند و تا به امروز دشمنان را ناکام گذاشتند بدانند که از این پس نیز سرشان به سنگ خواهد خورد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که در فتنه اخیر یکی از شهرهایی که عالی عمل کرد مردم و امام جمعه آمل بودند، گفت: مردم آمل به رهبری امام جمعه ای باهوش و متدبر به صحنه آمدند و نگذاشتند دشمن نفوذ کند، حساب معترضان از آنهایی که اعتراض به حق داشتند از اغتشاشگران جداست، اغتشاشگران خائن هستند و معترضان نخواهند گذاشت ضد انقلاب موج سواری کند.

آیت الله خاتمی با تاکید بر این که این بار قصه چپ و راست نیست، گفت: این بار قصه اصل نظام است، دشمن اصل نظام و ولایت فقیه را نشانه رفته است تا جایی که به تیلرسون وزیر خارجه آمریکا به صراحت گفته مشکل ما نظام انقلاب اسلامی ایران است و ما باید نظام انقلابی ایران را ساقط کنیم، به تیلرسون خواهم گفت، تا ابد این آرزویتان را به گور خواهید برد.

وی با اشاره به این که مردم باید همواره هوشیار باشند و توطئه گر را هرجا که دیدید باید به مسؤولان مربوطه  اطلاع دهید، گفت: هر ایرانی خودش را یک محافظ و پاسدار ایران اسلامی ببیند، منافقان داعشی های ایرانی هستند، کسانی که ۱۷ هزار نفر را نه تنها روحانی و ارتشی و سپاهی، بلکه ۱۷ هزار کشاورز، کارگر و معلم را با وحشیانه ترین وضع ترور کردند، زنگ خانه را می زند که خانم نذری آوردیم، نارنجک می اندازند و مادر و بچه را می کشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با بیان این که منافقین از داعشی ها هم بدتر هستند، خاطر نشان کرد: آنچه در مورد داعش شنیدید ، منافقین در سال های ۵۹ و ۶۰ بدتر از این ها را انجام دادند، سه پاسدار را گرفتند زنده زنده پوست کردند، اینها از داعش هم بدتر هستند، اینها را هرجا که دیدید به دستگاه های امنیتی خبر دهید و قطعاً همین کار را خواهید کرد، چون این هوشیاری شما بود که کلک این منافقین کنده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha