پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سردار و گفتگوی عبدالرسول محمود آبادی، رئیس مؤسسه کوثر سپاه، با آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه ظرفیت مساجد برای جذب جوانان، محدود و کم است، گفت: اگرچه روند جذب جوانان به مساجد اهواز مثبت بوده، اما وقتی خروجی آن را بررسی می‌کنیم، متوجه محدود بودن ظرفیت مساجد شدیم و به همین دلیل، فاز بعدی تبلیغ را در مدارس تحصیلی آغاز کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، سردار عبدالرسول محمود آبادی، رئیس مؤسسه کوثر سپاه، با آیت الله موسوی جزایری، دیدار و گفتگو کرد.

رئیس مؤسسه کوثر سپاه، در ابتدای این دیدار به بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده در تقویت اقتصاد مقاومتی و اقدامات فرهنگ‌ساز میان جوانان، پرداخت.

همچنین آیت الله موسوی جزایری، ضمن تقدیر از سردار محمود آبادی، جهت فعالیت‌های فرهنگ‌ساز اسلامی در بین جوانان، اظهار داشت: برای جهت فرهنگ‌سازی در نظام جمهوری اسلامی، ابتدا باید از مدارس شروع کرد؛ به همین دلیل حوزه‌های علمیه و اساتید را مکلف کردیم که مساجد را پشتیبانی فرهنگی کنند تا جذب جوانان به مساجد حداکثری شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت مساجد برای جذب جوانان، محدود و کم است، گفت: اگرچه روند جذب جوانان به مساجد اهواز مثبت بوده، اما وقتی خروجی آن را بررسی می‌کنیم، متوجه محدود بودن ظرفیت مساجد شدیم و به همین دلیل، فاز بعدی تبلیغ را در مدارس تحصیلی آغاز کردیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تعداد دانش آموزان کل کشور را ۱۴ میلیون و استان خوزستان را ۱ میلیون نفر دانست و تصریح کرد: اگر تا به امروز ۲۰ هزار نفر در مرکز استان خوزستان جذب مساجد شده باشند، ‌قطعا در سایر استان‌ها جذب کمتری صورت گرفته و بدین دلیل می‌توان گفت که اعداد کمی در این راستا به ثبت رسیده است؛ به همین دلیل حوزه‌های علمیه برای اسلامی سازی فضای مدارس تحصیلی باید اقدام همسو کنند.

آیت الله موسوی جزایری، به روایتی از امام علی(ع) مبنی بر «اکتفا نکردن به ظاهر دنیوی» پرداخت و گفت: با نگاه کردن به ظاهر و باطن کار، می‌توان مطرح کرد که آیا «از فرصت‌ها خوب استفاده کردیم یا خیر؟» و آیا «بیش از این می‌توان کار کرد!؟» حال برای پاسخ ‌به این سؤالات که با کمک بررسی‌های سردار محمود آبادی که از جمله فعالیت‌های آن است، انجام می‌شود، به نتایجی خواهیم رسید.

اما جمعه اهواز، در ادامه با بیان اینکه مجموعه کشور برای اسلامی سازی مدارس برنامه صحیح و مدونی نداشته است، بیان کرد: تلاش و ‌زحمات امام(ره) برای خارج کردن ایران در دروان رضاخان از سلطه آمریکا و اسراییل، مقدمه‌ای بود تا ما بعد از آن وارد کار شده و حوزه‌های فعال و به روز را برای اسلامی کردن مدارس تربیت کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، سخن پایانی خود را این‌گونه بیان کرد: امام خمینی(ره) در این راستا نکته‌هایی کاربردی و کلیدی به همگان مطرح کردند که امیدواریم با فعالیت‌های در حال انجام، تمام ضعف‌ها جبران و آن دسته از اقداماتی که مخالف اسلام در مدارس هستند، اصلاح و تبدیل به فعالیت‌های اصیل دینی شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha