جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در دومین روز از همایش گرامیداشت علامه قاضی نورالله شوشتری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه طلاب سیره زندگی علمای گذشته را دنبال کنند گفت: روحانیون و طلاب با تقویت علم در مقابل تحرکات دشمن ایستادگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری امروز در یازدهمین همایش تجلیل از برگزیدگان یزدی حوزه‌های علمیه سراسر کشور که در سالن تربیت معلم استان یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه درس گرفتن طلاب از علمای گذشته برای پیشرفت و فعالیت در زمینه تبلیغ دین مبین اسلام می‌تواند آن‌ها را نسبت به این مسئله تقویت کند، اظهار داشت: در استان یزد علمای بزرگ بسیاری بودند که زحمات و تلاش‌های زیادی را تحمل می‌کردند تا به موفقیت برسند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این که تقوا و تدیّن در علمای گذشته و الان استان یزد بسیار مشهود است، گفت: این مسائل با توجه به گفته‌هایی که از این علما نسل به نسل گوش به گوش شده نشان از این است که در زمان‌های خود به شکلی زندگی می‌کردند که مردم با کمال احترام با آن‌ها برخورد می‌کردند.

امام جمعه اهواز به روش‌های برخوردی علمای گذشته با مردم اشاره و خاطرنشان کرد: این علمای بزرگ با مردم فقیر و بیچاره همنشین می‌شدند و به نوعی ساعت‌ها برای یادگیری سوره‌های قرآن توسط مردم وقت می‌گذاشتند که این مسائل برای آن‌ها بسیار ارزشمند و قابل احترام بود.

وی با تأکید بر این که علمای اسلام از گذشته تا کنون ایستادگی کردند که نگذارند دشمنان و شیاطین این اسلام ناب را به خطر بیندازند، گفت: امروزه این مسئولیت خطیر بر عهده روحانیون و طلاب است که با افزایش علم و آگاهی خود مردم را نسبت به شبهات به آگاهی کامل برسانند و در این مسیر تمام تلاش خود را بکار گیرند.

آیت الله موسوی جزایری به تهاجمات گسترده دشمن در سایت و شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: روحانیون و طلاب با تقویت علم خود باید به خوبی در مقابل این تحرکات ایستادگی کنند و نباید لحظه‌ای نسبت به این مسائل کوتاهی کنند زیرا دشمن هوشیار است و اگر مشاهده کند که ما فعالیتی نداریم توطئه‌های شوم خود را در مراحل پیچیده تری آغاز می‌کند که شاید دیگر در آینده قابل دفاع و جبران نباشد.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • SAABER IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    0 0
    سریال تکراری توهین اصلاح‌طلبان به ارزش ها توهین وقیحانه سایت اصلاح‌طلب به خانواده شهدا: «همسران شهدا خود را طعمه جنسی قرار می دهند!»/ آقای دادستان! بنای برخورد با این لجن پراکنی ها را ندارید؟ سریال توهین جریان اصلاحات به ارزش های تمامی ندارد. بعد از توهین خبرنگار هتاک به امام رضا، این بار سایت اصلاح‌طلب انصاف نیوز در توهینی وقیحانه به خانواده شهدا مدعی شد: همسران شهدا خود را طعمه جنسی قرار می دهند! دیروز در ضمن گفت‌وگو با «عبدالله ناصری»، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان به بررسی استعفای ناگهانی برخی از سیاستمداران پرداخت. این رسانه در گزارش خود با عنوان «نقش "پرستوها" در حذف سیاستمداران» مدعی می شود برخی از زنان با استفاده از ویژگی‌های جنسیتی خود به‌ عنوان ابزاری برای جاسوسی مورد استفاده قرار می گیرد.