پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، گفت: در سال ۱۳۱۴ با کشف حجاب، دشمن تلاش کرد تا زن ایرانی را به ابرازی برای لذت جویی و ارضاء هواهای نفسانی تبدیل کند که به سرعت با واکنش جدی علما و مردم ایران مواجه شد.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن سالروز اجرای طرح استعماری حذف حجاب توسط رضاخان، اظهارداشت: طرح اجباری حذف حجاب یکی از سیاست‌های دولت خبیث انگلیس برای تصرف فکری مردم و دست‌یابی به ثروت‌های عظیم ایران بود.

امام جمعه اهواز، با تأکید بر اینکه کشف حجاب همراه سبب ایجاد بی بند و باری در جامعه می شود، تصریح کرد: استعمار پیر، تلاش داشت با رواج بی حیایی و گناه در جامعه، مردم را از شریعت اسلام دور کرده و آنها را اسیر هواهای نفسانی شهوت کند؛ چراکه این شهوت اختیار انسان از دارایی هایشان را می گیرد و دشمن به همین دلیل، اقدام کشف حجاب در ایران نمود.

آیت الله موسوی جزایری، حجاب را یکی از وسیله های ترقی بانوان توصیف کرد و گفت: با حجاب اسلامی، زنان به راحتی می توانستند در عرصه های عمومی جامعه حضور مؤثر و فعال داشته باشند و پا به پای مردان، برای سرافرازی ایران تلاش کنند، اما در سال ۱۳۱۴ با کشف حجاب، دشمن تلاش نمود تا زن ایرانی را به ابرازی برای لذت جویی و ارضاء هواهای نفسانی تبدیل کند که به سرعت با واکنش جدی علما و مردم ایران مواجه شد.

وی با بیان اینکه قانون کشف حجاب، همراه با ممنوعیت عزاداری برای سید الشهداء(ع) به تصویب رسید، گفت: این نکته مهم حاکی از آن دارد که «عزاداری سید الشهداء» و «حجاب» دو مقوله مهم برای استحکام کیان جامعه اسلامی می‌باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر اینکه اسلام ناب محمدی(ص)، جایگاه بسیار مهمی را برای بانوان ترسیم کرده است، افزود: بانوان باید بدانند بر خلاف مکاتب غربی که زنان را عروسکی برای رفع شهوات انسانی قرار داده و هیچ شخصیتی برای آن‌ها قائل نیستند، در اسلام جایگاه بسیار مهمی برای بانوان ترسیم شده است.

آیت الله موسوی جزایری، الگو بودن بانوان مسلمان ایرانی برای دیگر زنان عالم را مورد توجه قرار داد و اظهارداشت: إن شاءالله با توسعه فعالیت‌های فرهنگی، بینش اعتقادی و پوشش اسلامی بانوان ایران زمین به گونه‌ای شود که آن‌ها در همه جهان الگو قرار گیرند.

امام جمعه اهواز، در پایان گفت: همان‌طور که در قرآن کریم آمده به همه مردم توصیه می‌کنم بر این دعا مداومت داشته باشند؛ «خداوندا.... همسران، فرزند و نتیجه‌های ما را به مقامی برسان که برای اشخاص با تقوا الگوی مناسبی باشند».

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha