چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام احمدرضا یزدانی مقدم

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: حفظ و تقویت بنیه علمی، لازمه توفیق حوزویان در پاسخ به شبهات است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد رضا یزدانی مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که امروز ما در دنیای جدیدی زندگی می کنیم که مباحث و مسایل نوینی به صورت مرتب در آن مطرح می شود، ابراز داشت: هر چند که نسبت به دوران گذشته در حوزه های علمیه شاهد تحول و پیشرفت هستیم اما واقعیت آن است که نسبت به انتظاری که می رود، ما هنوز فاصله جدی داریم و باید بر تلاش های علمی و معنوی خود بیفزاییم.

وی افزود: حقیقت آن است که بزرگانی همچون کاشف الغطاها، شیخ مفیدها و شیخ طوسی ها در این حوزه علمیه در مسیر علم و پژوهش تلاش های بسیاری کردند و ما اگر می خواهیم که به رشد و تعالی مستمر دست یابیم می بایست همواره آمادگی علمی و بنیه خود را برای پاسخ به شبهات و سوالات جامعه حفظ و تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین یزدانی مقدم اضافه کرد: در عرصه های گوناگون این آمادگی باید حاصل شود حالا چه در عرصه داخلی و چه در عرصه جهانی چه آن که وظیفه ماست که معارف غنی و کامل قرآن و اهل بیت (ع) را به زبان روز به بشریت عرضه و ارایه کنیم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با بیان این که تحولات دوران جدید و به خصوص فراگیری استفاده از فضای مجازی، امروز فرصت خوبی برای ما در زمینه تبلیغ دین و پاسخ به شبهات فراهم آورده است، اظهار داشت: در این رابطه باید برای طلاب و بدنه حوزه های علمیه آموزش های لازم داده شود که در فضای مجازی به خوبی بتوانند به تبلیغ موثر و جریان ساز بپردازند.

وی با تاکید بر این که دچار شدن به آفت سیاست زدگی به حوزه و روحانیت صدمه می زند، گفت: این سیاست زدگی چه به نام این جناح باشد و چه آن جناح ، چه به اسم اصلاح طلبی و یا اصولگرایی فرقی نمی کند و این صدمه متوجه حوزه خواهد بود و این را هم باید بدانیم که حوزه علمیه در حقیقت حوزه اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) است و آن چه مهم است این که ما در مسیر اهداف اسلام و انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین یزدانی مقدم در خاتمه افزود: بی شک اگر این اصل و اساس صدمه بخورد در حقیقت نظام و ولایت فقیه و اصل حوزه های علمیه لطمه دیده است و ما نباید بگذاریم که حوزه دچار سیاست زدگی ها شود.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha