پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید طاهر الهاشمی

حوزه/ سید طاهر الهاشمی گفت: همایش الازهر در یاری قدس که اخیراً در قاهره برگزار شد، در آن اصول بسیاری همچون وحدت اسلامی و دوری از طائفه گری و حتی وحدت اسلامی مسیحی تجلی یافت و مشارکت خاخام های یهودی مؤکد این است که همایش ضد صهیونیستی است، نه علیه ادیان.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سید طاهر الهاشمی اندیشمند شیعه مصری گفت: همایش الازهر در یاری قدس که اخیراً در قاهره برگزار شد، در آن اصول بسیاری همچون وحدت اسلامی و دوری از طائفه گری و حتی وحدت اسلامی مسیحی تجلی یافت و مشارکت خاخام های یهودی مؤکد این است که همایش ضد صهیونیستی است، نه علیه ادیان.

وی افزود: مشارکت جریان های مدنی بر بعد انسانی مسئله فلسطین تاکید کرد و همچنین نقطه اختلاف دو همایش پیرامون زیارت قدس، مسئله اساسی همایش را که رهایی از اشغالگران صهیونیستی، از بین نمی برد.

سید الهاشمی اشاره کرد: این همایش در خصوص مسئله قدس آگاهی داد، لذا می خواهیم که فعالیت های بیشتری در این خصوص انجام گیرد.

وی افزود: از کسانی که در این همایش شرکت کرده و غفلت و تنبلی نکردند، تشکر می کنیم و امیداوریم که این کار تنها به برگزاری همایش ها محدود نشود و از اهمیت آن کاسته نشود، بلکه آغازی باشد برای رهایی از سرطانی که در این سرزمین مبارک را اشغال کرده است.

رهبر شیعیان مصر تصریح کرد: با خواسته برخی از شرکت کنندگان در همایش مبنی بر خلاصه کردن مسئله قدس به دستیابی فلسطینی ها به قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین، مخالف هستیم؛ چرا که آن به معنی سازش و تسلیم شدن در برابر خواسته های رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی همچنین آرزو دارد که آگاهی عمومی اسلامی، مسیحی و عربی در خصوص این رژیم تغییر یابد و این چیزی است که آنان را نگران می کند که توانستند برخی کشور ها را به مزدور خود تبدیل کنند اما نتوانستند که آگاهی عمومی را تغییر دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha