جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ عیسی قاسم

حوزه/ سید عباس شبر مسئول بخش آزادی های دینی مؤسسه سلام گفت: بر اساس گزارش این مؤسسه ، تعداد تقریبی موارد نقض حقوق علما ۳۱۳ مورد از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سازمان دموکراسی و حقوق بشر سلام در گزارش جدید خود با عنوان مملکت بی عدالتی به بیان نتیجه رصد موارد نقض حقوق بشر و بی عدالتی و اهانت در حق علمای شیعه بحرین در فاصله سال های 2011 تا 2017 پرداخت و افزود: این موارد شامل حکم اعدام، حبس ابد، سلب تابعیت، تبعید، بازداشت خودسرانه و شکنجه جسمی می شود.

در این گزارش تاکید شده است: نیروهای امنیتی بحرین در فاصله این سالها 155 نفر از علمای شیعه بحرینی را به خاطر سخنرانی های اعتقادی و نظریات سیاسی بازداشت کرده اند و 89 عالم دینی را نیز به صورت خودسرانه و غیر قانونی بازداشت کرده‌اند و در 50 مورد نیز حکم قضائی علیه علمای دین صادر شده این احکام شامل اعدام، حبس ابد، سلب تابعیت و جریمه مالی می‌شود.

مؤسسه سلام ادامه داد: مسئولان آل خلیفه سه نفر از علما را اعدام کرده و تابعیت 19 عالم دینی را باطل کرده ان که سه نفر آنها از علمای بزرگی همچون آیت الله شیخ عیسی قاسم، شیخ محمد سند و شیخ حسین نجاتی بوده اند که در سال اوریل 2014 تبعید شد و حکم حبس ابد نیز برای 8 عالم بحرینی صادر شده بدون اینکه از امکان محاکمه عادلانه برخوردار باشند.

بر اساس این گزارش مسئولان بحرینی همچنین 5 روحانی و خطیب بحرینی را ممنوع المنبر ساته و این افراد از هرگونه منبر و تبلیغ و خطابه در مساجد محروم هستند.

سید عباس شبر مسئول بخش آزادی های دینی مؤسسه سلام گفت: بر اساس این گزارش، تعداد تقریبی موارد نقض حقوق علما 313 مورد از سال 2011 تا 2017 است.

در این گزارش از مجامع بین المللی خواسته شده بر رژیم بحرین فشار بیاورند تا دست از اهانت و ظلم و رفتارهای تبعیض آمیز علیه علما و شهروندان شیعه بردارد و از سازمان های بین المللی نیز خواسته شده رژیم بحرین را مسئول این ستم ها و نقض حقوق بشر بدانند.

مؤسسه سلام در پایان از رژیم بحرین نیز خواسته هرچه زودتر به خواسته های گزارشگران ویژه بین المللی برای ورود به بحرین پاسخ دهد و از ورود آنها به بحرین جلوگیری نکند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha