پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد حسینی

حوزه/ کارشناس مسائل امور خانواده گفت: باید از حضرت زینب(س) به عنوان قهرمان واقعی کربلا یاد شود،چرا که فرهنگ عاشورا با حرکت حضرت زینب(س) ماندگار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محمدحسینی صبح امروز در نشست مهارت ها و سبک زندگی اسلامی که در مرکز پاسخگویی به سوالات دینی برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) به نقش بارز و برجسته این بانوی بزرگوار اشاره کرد و گفت: حضرت زینب (س) با ایراد خطبه در مجلس شوم یزید شجاعت و عزت اهل بیت(ع) را به جهانیان عرضه داشت.

وی افزود: حضرت زینب (س) به خوبی توانست نقش خود را در راه پاسداری از اسلام و حریم امامت و ولایت ایفا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حضرت زینب(س) در جاودانه کردن حماسه عاشورا نقش بی‌بدیل داشت و موجب شد نهضت حسینی به عنوان یک فرهنگ در طول تاریخ زنده بماند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب (کبری (س) با فصاحت و بلاغتی که از پدر آموخته بود، توانست پیام عاشورا را به جامعه معرفی کرده و مکتب عاشورا را زنده نگه دارد.

حجت الاسلام محمدحسینی تصریح کرد: مھم ترین نقش حضرت زینب (س) در بخش پیام رسانی و مرحله دوم است که این وظیفه را با فصاحتی که در کلامش داشت و آن را از پدر آموخته بود و با و ھوش و زکاوتی که خود از آن برخوردار بود به بھترین شکل استفاده کرد و آن را انجام داد.

وی افزود:  امام سجاد (ع) در خصوص نقش حضرت زینب (س) در عاشورا ایشان را بانوی دانشمندی می داند که تعلیم ندیده و بانوی فھمیده ای می خواند که بشری او را تفھیم ننموده است.

وی اظهار کرد: رمز پیروزی حضرت زینب(س) در مدیریت وی نهفته است که در ایجاد تاریخ اسلام نقش فوق‌العاده‌ای ایفا کرده و در بسیاری از صفحات تاریخ عاشورا حضور یافته و هدف سالار شهیدان را با تمام و کمال اجرا کرده است.

حجت الاسلام محمدحسینی تصریح کرد: مدیریت جهادی حضرت زینب(س) توانست حادثه ای دیگری را در شام خلق کند و از این رو زنان ما باید تمام ابعاد زندگی و شخصیت ایشان را مورد مطالعه و مدنظر قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha