جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مبلغی خبرگان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مبلغی در شانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در لرستان تصریح کرد: امام حسین (ع) برای همه تاریخ و همه جهانیان است و محدود نمودن حضرت به شیعه جفای به عاشوراست، لذا منبریان و مداحان باید همواره این نکته را مدنظر داشته باشند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، امروز در شانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و مداحان امام حسین(ع) در حسینیه ثارالله خرم آباد، با اشاره به اینکه این اجلاس اجلاسی معنادار و تاثیرگذار است افزود:باید از ظرفیت ها و قابلیت های این اجلاس ها در راستای تبیین حرکت امام حسین (ع ) در جهان بهره گیریم .

وی با بیان اینکه باید بایسته های مداحی برای اهل بیت(ع)  را تعریف کنیم، افزود: این که مداح نمونه چه کسی است و باید چه ویژگی هایی داشته باشد را باید به پژوهشگران حوزه و دانشگاه بسپاریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حرکت انبیاء و اولیای الهی حرکتی فرانسلی بوده است و هرگز مختص یک مقطع زمانی نبوده است، خاطر نشان کرد: هیچ حرکتی به اندازه حرکت امام حسین(ع) حرکتی فرانسلی و پویا نبوده  است، چراکه حرکت امام حسین(ع) حرکتی فراتر از همه محدودیت ها است .

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره به اینکه شناخت عاشورا از نیازهای ضروری جامعه امروز بویژه در بین نسل جوان است، گفت: پیام های قیام عاشورا باید در  ابعاد گوناگون بررسی و تشریح شود و به زیبایی در جهان تبیین گردد.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که پیام قیام امام حسین(ع) پیامی نافذ است، افزود: پیام امام حسین(ع) تنها به صنف شیعه محدود نمی شود و مداحان و منبریان باید این پیام را برای همه جهانیان تبیین نمایند .

نماینده مرم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امام حسین (ع) برای همه تاریخ و همه جهانیان است، ادامه داد: محدود نمودن امام حسین(ع) به شیعه جفای به عاشوراست لذا منبریان و مداحان باید همواره این نکته را مدنظر داشته باشند .

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با بیان اینکه امروز باید به گونه ای در مدح امام حسین (ع) سخن گوییم که پیام امام (ع) در جهان تبلیغ و تبیین شود، یادآور شد: منبریان و مداحان باید لایه های مختلف قیام عاشورا را در جامعه بیان نمایند گفت:باید لایه های این پیام عظیم به نسل های تشنه حقیقت و آزاده رسانده شود تا آزادگان و شیفتگان جذب پیام امام حسین (ع) گردند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در عاشورا مبانی عرفان، اخلاق، تعالی و تکامل، مبارزه با ظلم، اجتماع و سیاست وجود دارد، افزود: عاشورا را دستان هنرمند امام حسین (ع) رقم زده و این پیام نجات بخش عاشورا  باید برای بشریت بخوبی در جهان تبیین گردد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha