پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور - امام جمعه بابلسر

حوزه/ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز روحانیت وظیفه دارد شاخصه های انقلابی گری و تفکر انقلابی را در جامعه ترویج و تبیین کند، گفت: به حتم راه برون رفت کشور از بحران ها و مشکلات امروز جامعه نیز تفکر انقلابی و مدیریت جهادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان با اشاره به اهمیت فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر در اسلام، گفت: گسترش آگاهي و تقويت بصيرت لازمه احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر است.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که تحقق عملی فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر یکی از بهترین راه های خنثی کردن توطئه های دشمنان علیه دین است، گفت: هر جامعه‌اي كه امر به معروف و نهي از منكر را ترك كند فساد و معضلات اجتماعی و فرهنگی در آن جامعه زياد مي‌شود.

امام جمعه بابلسر با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر جامعه اسلامی را از معضل و مشکل فرهنگی و اجتماعی دور خواهد کرد، بیان داشت: این فریضه ارزشمند دینی ضامن بقای ارزش های دینی در جامعه خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: در جامعه‌اي كه اين فريضه الهي اجرا مي‌شود، ضمن تقويت و نفوذ ناپذيركردن بنيه مذهبي و ديني جامعه، افراد آن را نيز از گزند دشمن محفوظ و همواره عزيز و سربلند مي‌دارد.

وی، امر به معروف و نهي از منکر را احياگر احکام الهي و ارزش هاي اسلامي و انساني و نابود کننده منکرات دانست و خاطرنشان کرد: احياء امر به معروف و نهي از منکر از واجبات و فريضه مهم اسلامي است که متأسفانه در حال فراموشي است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برای حفظ سلامت و سعادت جامعه اسلامی باید فریضه دینی امر به معروف ونهی از منکر به خوبی نهادینه شود، تصریح کرد: تحقق عملی این فریضه ارزشمند الهی نیازمند عزم ملی است.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که متأسفانه یک عزم مشترک ملی برای تحقق این فریضه دینی در جامعه وجود ندارد، تصریح کرد: علیرغم این که بسیاری از دستگاه های اجرایی در تدوین و اجرای قانون مربوط با این فریضه دینی مشارکت داشته و دارند، اما متأسفانه آن گونه انتظار می رفت این قانون عملیاتی نشد.

وی با اشاره به این که در قرآن و روایات ائمه هدی(ع) تأکید فراوانی بر امر به معروف و نهی از منکر شده است، بیان داشت: همه بخش های کشور به ویژه دستگاه های دینی و فرهنگی باید از ظرفیت های موجود در کشور به منظور اجرای دقیق قانون امر به معروف استفاده کنند.

امام جمعه بابلسر در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله فضای مجازی اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه استفاده نادرست این تکنولوژی را به یک بحرانی برای جامعه تبدیل کرده است، گفت:  بسیاری از توطئه ها و دسیسه های دشمنان از طریق فضای مجازی صورت می گیرد.

حجت الاسلام قلی پور بر ضرورت مدیریت صحیح فضای مجازی در کشور تأکید کرد و افزود: امروز دشمن با استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به دنبال نفوذ به درون و نابودی بنیان خانواده‌ها هستند.

وی با اشاره به این که مسائل فرهنگی همواره جز دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید بوده است، افزود: اما متأسفانه مسؤولان همواره نگاهی عمیق و جدی به مباحی فرهنگی نداشتند و همین مسأله موجب بروز خسارت هایی برای جامعه اسلامی شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان دین و انقلاب با قدرت علیه دین و ارزش های اسلامی تبلیغ می کنند، گفت: شبکه های ماهواره ای به صورت شبانه روزی مشغول دروغ پراکنی و شایع سازی علیه انقلاب و نظام اسلامی هستند.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که متأسفانه اقدامات منفعلانه در حوزه فرهنگی موجب بروز مشکلات فرهنگی بسیاری برای کشورمان شده است، افزود: آن طور که انتظار می رفت و شایسته بود از ظرفیت های دینی و فرهنگی کشور در جهت تقویت بنیان فرهنگی جامعه استفاده نشد.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که یکی از مهم ترین اهداف و برنامه های امروز دشمنان، کمرنگ کردن و از بین بردن فرهنگ انقلابی در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگر امروز انقلاب و نظام اسلامی به چنین جایگاهی دست پیدا کرده به دلیل اتکا به تفکر انقلابی و مدیریت جهادی بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز روحانیت وظیفه دارد شاخصه انقلابی گری و تفکر انقلابی را در جامعه ترویج و تبیین کند، تصریح کرد: به حتم راه برون رفت کشور از بحران ها و مشکلات امروز جامعه نیز تفکر انقلابی و مدیریت جهادی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha