جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 تصاویر/ مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی مظاهری در مسجد اعظم قم

حوزه/ خطیب حوزوی بیان کرد: حجت الاسلام و المسلمین مظاهری خدمات بی بدیلی در عرصه های مختلف از ایجاد مراکز درمانی بیماری های خاص و معلولان و... انجام داد که به حسب امور دینی و فرهنگی و خدماتی و درمانی وآموزشی می توان گفت که به اندازه چند دولت در اصفهان، کار انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مظاهری که امشب در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به خصایص ممتاز علمای دین گفت: علمای شیعه در طول تاریخ پرافتخار علم و فقاهت همیشه سنبل،‌اسوه مجاهدت و تقوا و تواضع و فروتنی و به شکل خلاصه همه فضایل الهی بوده اند.

وی افزود: در داستان قبول مرجعیت از سوی آیت الله العظمی بروجردی و اینکه ایشان بیان کردند که تلاشی در این زمینه نکردند و فروتنی و تواضع و اوج تدین و عرفان علمی از سوی علمای بزرگ در آن زمان و همچنین مشی علما در زمینه پذیرش مدیریت حوزه از سوی شیخ موسس نمونه ای کامل از اوج رشد یافتگی دینی و عرفانی و اخلاقی علمای ما است.

این استاد حوزه با اشاره به روایتی از پیامبر در خصوص ویژگی های عالمان متقی و راستین بیان کرد: علمای راستین مردانی هستند که با رفتار و گفتار خود انسان را از کبر به تواضع، از شرک به تدین و توحید از منیت به اخلاص و ... هدایت می کنند.

وی گفت: مراجع و علمای زیادی برای ترویج علوم دینی فعالیت کردند؛ اما آیت‌الله بروجردی مرجعی بود که علما تشخیص دادند موقعیت‌های خود را تقدیم ایشان کنند.

وی تصریح کرد: مرحوم حجت الاسلام و المسلمین  مظاهری نمونه کامل یک عالم کامل با عمل بود؛ وی در کنار همه خصوصیات ارزشمند اخلاقی و تبلیغی و پرورش شاگردان و... به مهمترین وظیفه یک عالم یعنی زمان شناسی عمل کردند و هرجا که مشکلی دیدند به موقع حضور یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی بیان کرد: ایشان بیش از 70 سال به تبلیغ دین پرداخت و از هیچ تلاشی برای ترویج علوم دینی و تأسیس مؤسسات خیریه دریغ نکرد؛ ایشان هنگامی‌که متوجه شد اصفهان نیازمند دارالقرآن و استاد قرآن هست در این زمینه اقدام کرد و دارالقرآن تأسیس کرد و جوانان را به سمت قرآن ترغیب نمود.

وی عنوان کرد: این عالم دینی در سیستان و بلوچستان فعالیت‌های زیادی برای مقابله با وهابیت انجام داد، مساجد و حسینیه و مؤسسات خیریه زیادی توسط وی در این استان احداث شد.

استاد حوزه بیان کرد: ایشان خدمات بی بدیلی در عرصه های مختلف از ایجاد مراکز درمانی بیماری های خاص و معلولان و... انجام دادند که به حسب امور دینی و فرهنگی و خدماتی و درمانی وآموزشی می توان گفت که به اندازه چند دولت در اصفهان، کار انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به فعالیت‌های انقلابی حجت الاسلام والمسلمین مظاهری عنوان کرد: این عالم دینی انقلابی بود و در خط امام و رهبری حرکت می‌کرد، اما وابسته به هیچ جناح و گروهی نبود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha