جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اخبار سیاسی

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:                                                  

سیاسی

 

فراکسیون جزئیات جدیدی از پرونده حقوق‌های نجومی را افشا کرد

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: موردی داشتیم که پاداش پایان خدمت یک‌میلیارد و 200 میلیونی دریافت کرده، با این حساب کسی که یک میلیون و 160 هزار تومان حقوق می‌گیرد، چند سال باید کار کند تا یک میلیارد تومان شود. وی با اشاره به اینکه 70 درصد دلیل شکل‌گیری حقوق‌های نجومی مصوبات مجلس بود و در اجرا و قانونگذاری هم مشکل داشته است، افزود: با این روند که پیش می‌رویم دولت یک قلم پاداش پایان خدمات به مبلغ 3 هزار و 500 میلیارد تومان در نظر گرفته و بعد ما به یارانه‌ها گیر می‌دهیم درحالی که کل یارانه‌ها در ماه 3 هزار میلیارد تومان است.

 

فرمان سیاسی رهبری به عرصه اقتصادی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از پیگیری واگذاری بنگاه‌های اقتصادی در ارتش و سپاه خبر داد.امیر سرتیپ حاتمی درباره فرمان رهبری درباره خروج سپاه و ارتش از کلیه فعالیت های اقتصادی گفت: «این مسأله جهت‌گیری اصولی همه ماست و همه تلاش خود را می‌کنیم اما میزان موفقیت ما به شرایط و وضعیت بازار و امکان واگذاری بستگی دارد، ولی همه تلاش خود را خواهیم کرد.»

 

پای مجلسی ها در لغزشگاه پالرمو

امام جمعه موقت پردیسان تصریح کرد: «آقایان نمایندگان، مجلس محترم و دولت محترمی که این طرح را به مجلس پیشنهاد کرده اید، توجه داشته باشید، منتقدان دلسوزی که نقاط ابهام و آشکار این طرح را دارند مطرح می کنند را مثل قضیه برجام نادیده نگیرید»؛ معاهده پالرمو به دنبال این است که ما را در برد منطقه ای مان مهار کند، چراکه کلمه تروریسم و مبارزه علیه جرایم سازمان یافته در انقلاب اسلامی یک تعریف و در قاموس دشمن عهدشکنی مانند آمریکا تعریف دیگری دارد، بنابراین مسؤولان باید توجه بیشتری داشته باشند.

 

پرده برداری از یک ائتلاف تاریخی در قبال ائتلاف قدیمی

دستیار و مشاور ارشد فرمانده کل قوا گفت: ایران با هوشمندی می‌تواند با تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای که علاوه بر روسیه و سوریه، شامل پاکستان و عراق نیز باشد در مقابل ائتلاف آمریکایی‌ قدیمی آمریکا،اسراییل و ترکیه بایستد.

 

آمریکا در سراشیبی سقوط با فرمان ترامپ

نخستین سال ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» ضربه ای مهلک بر وجهه رئیس جمهوری و دولت آمریکا در عرصه داخلی و بین المللی وارد کرد. میزان محبوبیت ترامپ به پایین ترین حد یک رئیس جمهوری آمریکا در چند دهه اخیر رسید. بسیاری از موسسه های نظرسنجی معتبر و رسانه های معروف محبوبیت وی را حدود 35 درصد اعلام کرده اند. تنزل درجه اعتماد درمجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس اعلام شد و نشان داد اعتماد عمومی به حوزه های چهارگانه دولت، رسانه ها، تجارت و سازمان های غیردولتی در ایالات متحده به شدت نزول داشته و در پایین ترین حد در میان 28 کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

 

پیونگ یانگ در ارتباط با سئول دست به اقدامی نادر زد

در اقدامی نادر، رسانه دولتی کره شمالی از همه کره ای ها خواست تا ارتباط، سفر و همکاری میان دو کره را تقویت و در راستای اتحاد دو کشور تلاش کنند. این اعلان که پس از دیدار مقام های دولتی و حزبی دو کشور منتشر شد، همچنین تاکید کرد که کره ای ها باید از تنش های نظامی دوری کرده و فضایی صلح آمیز در شبه جزیره کره ایجاد کنند.بنا بر این اعلان، تنش های نظامی مانع اساسی در ارتقای روابط میان دو کره و همچنین اتحاد همسایه های شمالی و جنوبی است.

 

السیسی باز هم یکه تاز شد

«خالد علی» از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری مصر کناره گیری کرد و عملا رقیبی برای عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری فعلی در این روند وجود ندارد. السیسی در حالی نامزدی خود را برای انتخابات اعلام کرد که «سامی عنان» رئیس پیشین ستاد ارتش مصر و رقیب انتخاباتی وی از سوی فرماندهی کل نیروهای مسلح احضار و بازداشت شده است.فرماندهی کل نیروهای ارتش مصر با صدور بیانیه ای با انتقاد از نامزدی عنان در انتخابات، وی را به جعل مدارک، نقض قوانین و تحریک علیه ارتش متهم و احضار کرد.

 

دومینوی گورهای دسته جمعی به موصل رسید

نیروهای امنیتی عراق روز سه شنبه از کشف یک گور دسته جمعی دیگر در جنوب موصل خبر دادند. نیروهای عراقی این گور دسته جمعی را در روستای «حود» واقع در جنوب موصل کشف کردند.در این گور دسته جمعی اجساد 20 نفر کشف شده است. شهر موصل به عنوان پایتخت گروه تروریستی داعش در 10 جولای 2017 (19 تیر ماه 96) به دست نیروهای مشترک نظامی و الحشد الشعبی عراق آزاد شد.

 

دومین روحانی،راهکار دوم را داد

رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی،سید حمید روحانی با بیان اینکه همه مشکلات کشور زیر سر لیبرال‌ها و سازش‌کاران است، گفت: راه علاج مشکلات کشور این است که لیبرال‌ها و سازش‌کاران را از مراکز نفوذ و قدرت کنار بزنیم.وی اظهار کرد: ملت روزی می‌تواند مشکلات را حل کند که پیرو خط امام بوده یعنی انقلابی باشد. ملتی که از انقلاب دوری کند، روز بدبختی‌اش خواهد بود.

 

ادعای موشکی آمریکا در شورای امنیت علیه ایران

دیپلمات‌های شورای امنیت سازمان ملل قرار است برای بررسی باقی‌مانده موشک‌هایی که ادعا می‌شود ایران در اختیار حوثی‌های یمن قرار داده است، به واشنگتن سفر کنند.نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل ماه گذشته در ادعایی ‌بی‌اساس بقایای این موشک را شواهدی غیرقابل انکار مبنی بر این دانست که موشک‌های شلیک شده حوثی‌ها به عربستان در نوامبر گذشته ساخت ایران بوده است.

 

تلاش لیست سیاه FATF برای فشار بر ایران

در ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه کشورمان رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار قرار گرفتن نام ایران در فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی شد.اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خطاب به وزیر خزانه‌داری کشورش از دولت آمریکا خواست تا گروه ویژه اقدام مالی (FATF) را برای حفط نام ایران در فهرست سیاه این کارگروه و اتخاذ تدابیری برای محافظت از نظام مالی جهانی در برابر آنچه واشنگتن حمایت مالی ایران از تروریسم می‌خواند، تحت فشار قرار دهد.

 

زنگ خطری که «خاوری» به صدا درآورد

مجید انصاری معاون پارلمانی سابق حسن روحانی به‌کارگیری مدیران ۲ تابعیتی را دروغ و تهمت به دولت خوانده بود، اما در نشست یکشنبه هفته جاری کمیسیون امنیت ملی مجلس نام ۱۰۰ مدیر ۲ تابعیتی قرائت شد.این زنگ خطری بود که فرار محمودرضا خاوری مدیرعامل اسبق و 2 تابعیتی بانک ملی به کانادا در سال 1390 برای سیستم حقوقی ناظر بر انتصاب مدیران کشور به صدا در آورد.

 

راهکار دانشجویی رهایی اقتصادی ملت در نماز جمعه

سعید توانا‌راد نماینده اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و فعال دانشجویی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به بحث حقوق‌های نجومی مسئولین و فساد اقتصادی در جامعه بیان کرد: مردم وقتی حقوق نجومی برخی مسئولین و ثروت صدها میلیاردی یک وزیر و خانه اشرافی مسئولین را می‌بینند از خود می‌پرسند چطور مسئولین جمهوری اسلامی که از قضا بیش از 30 سال در مشاغل دولتی فعالیت داشتند چنین ثروتی به دست آوردند. در پاسخ به این سوال کافی است به شعارهای شفافیت و عدالت در دوران انتخابات به صورت انقلابی عمل شود. کافی است 10 نفر از مفسدان اقتصادی در همین تریبون نماز جمعه شلاق بخورند یا اگر حکم محارب داشتند در ملا عام اعدام شوند تا ببینیم چه شور و غوغایی در دل مردم می‌افتد زیرا نماز جمعه سیاسی این است.

 

فرمان رهبری به تاریخچه روحانیت

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: حالا که علما و روحانیّت، به یک موقعیّتی در عالم سیاست دست پیدا کرده‌اند، نباید آن‌چه را تاریخچه‌ ما و سنّت کهن ما است از دست بدهیم.

 

هشتمین جمعه خشم در کنار آنروا کلید خورد

صدها نفر از مردم فلسطین در نوار غزه با برپایی تظاهرات، اعتراض خود را نسبت به تصمیم اخیر آمریکا درباره توصیف قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام نمودند. آنان هدف آمریکا، تصفیه مساله فلسطین با کاهش حمایت از سازمان «آنروا» است که فلسطینیان اعلام آمریکا درباره کاهش حمایت واشنگتن، از سازمان «آنروا» را محکوم کردند.

 

دلجویی اردوغان از منبج پس از عفرین

رئیس‌جمهوری ترکیه با تأکید بر تداوم عملیات شاخه زیتون، گفت: بعد از عفرین به سراغ منبج رفته و پس از آن مرزهای ترکیه با عراق را پاکسازی می‌کنیم. ادوغان طی سخنرانی در آنکارا با انتقاد از مواضع پارلمان اروپا و دولت آمریکا درباره عملیات ترکیه در شمال سوریه، گفت: آنهایی که به ما می‌گویند این (عملیات) نباید زیاد طول بکشد، خودشان 20 سال در افغانستان و 18 سال در عراق بوده‌اند. اردوغان با تاکید بر اینکه عملیات شاخه زیتون را تا نابودی آخرین تروریست و بازگرداندن شمال سوریه به صاحبان اصلی‌اش ادامه می‌دهند، گفت: بعد از منبج، تمام مرزهای خود با عراق را از تروریست‌ها پاکسازی می‌کنیم.

 

رسوایی جدید اروپایی ها در التنف

ارتش سوریه با صدور بیانیه‌ای از کشف سلاح‌های اروپایی حین تفتیش منطقه «التنف» خبر داد. بر اساس این گزارش، در کنار سلاح‌های ذکر شده، مقدار زیادی مهمات به علاوه کتابچه‌ها و نشریه‌هایی که تفکر داعش را تبلیغ می‌کرده است، پیدا شده است.ارتش سوریه در ادامه بیانیه خود اعلام کرد تعدادی خودرو متعلق به گروهی تروریستی به علاوه پرچم‌های مربوط به یک گروه ‌که در اردوگاه‌های آمریکایی در التنف آموزش می‌دیده‌اند، نیز کشف شد.

 

بازپرسی تاریخی از ترامپ پس از اتهام

رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابت ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد. دونالد ترامپ که با اتهام تبانی با دولت روسیه روبرو است گفت ظرف 2 یا 3 هفته آینده با بازپرس ویژه این پرونده گفتگو می کند. ترامپ پیشتر با رد هرگونه تبانی با دولت روسیه در دوران رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2016- مصاحبه با بازپرس این پرونده را غیرممکن دانسته بود. وی همچنین اتهام پیشگیری از اجرای عدالت را که به دلیل اخراج جیمز کومی رئیس پیشین اداره تحقیقات فدرال آمریکا متوجه اوست رد کرد.

 

عملیات پاکسازی سیستم قضا آغاز شد

آیت الله آملی لاریجانی خطاب به رؤسای کل دادگستریهای سراسر کشور اظهار کرد: به همه افراد زیرمجموعه خود هشدار بدهید که هیچگونه فسادی از سوی بنده و دستگاه‌های نظارتی تحمل نخواهد شد و در آینده طبق برنامه‌ای خاص، ‌آرای دادگاه عالی صلاحیت قضات پس از تأیید در دادگاه عالی تجدید نظر و تأیید رئیس قوه قضاییه همراه با نام و تصویر قضات متخلف در رسانه‌ها منتشر خواهد شد. این در واقع اتمام حجت با همه قضات متخلف است تا جای هیچگونه گلایه‌ای باقی نماند و بدانند فساد و ارتکاب جرائم در دستگاه قضایی تاوان بزرگی خواهد داشت.

 

افشای بزرگترین مشکل کشور از منظرآیت الله جوادی آملی

حضرت ‌آیت الله جوادی آملی با اشاره به مشکلات کشور گفت: بزرگترین مشکل ما بی عرضگی و سوء مدیریت است، در حالی که توان تولید بسیاری از محصولات در کشور وجود دارد اقدام به واردات آنها می شود. وی تصریح کرد: سرمایه فروشی بی عرضگی است و تجارت نیست، ما امروز با فروش نفت که سرمایه ماست زندگی می کنیم در حالی که باید صنایع تبدیلی مانند پتروشیمی ها در کشور گسترش پیدا کنند.حضرت آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: دانشگاه های ما نباید پشت میزنشین تربیت کند، وظیفه دانشگاه تأمین نیروی کار متخصص برای کشور است، دانشگاه ما باید جوانانی تربیت کند که سنگ و خاک این مملکت را به مرمر و طلا تبدیل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha