سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
قوه قضائیه

حوزه/ معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در اطلاعیه ای، نحوه تشکیل پرونده، گزینش و تایید صلاحیت داوطلبان منصب قضاوت را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در اطلاعیه ای اعلام کرد: بدین‌وسیله به اطلاع داوطلبان می‌رساند، جهت انجام فرایند گزینش، قبل از شروع ثبت نام و تکمیل فرم‌های گزینش به مطالب ذیل توجه نمایند تا مراحل گزینش با سهولت ودرفضایی عادلانه تر انجام شود.

الف) پایه اولیه پرونده گزینشی داوطلبان با فرم اطلاعات فردی شروع می‌شود، لذا می‎طلبد فرم‌ها دقیق و صادقانه تکمیل شود. احراز هرگونه تناقض یا عدم صداقت در فرم‌ها منجر به کسب امتیاز منفی در گزینش می‌باشد.

ب) مراحل گزینش هر داوطلب اعم از تحقیق، استعلام، مصاحبه و... نیاز به مدت زمان مناسب مربوط به خود را دارد. لذا هیچ گاه داوطلبان روند سیر مراحل خود را با دیگر داوطلبان مقایسه نکنند و چنانچه پرونده ای زودتر به نتیجه برسد دلیل بر تقدم و ارجحیت نسبت به دیگران نیست.

ج) داوطلبان گرامی توجه داشته باشند، در این مراحل داوطلب منصب قضا می‌باشند و قبولی درآزمون علمی و شخصیت هیچ امتیازی برای داوطلب محسوب نمی‌شود. داوطلبان بخاطر داشته باشند صلاحیت هر داوطلب جهت منصب قضا در پایان مراحل گزینش احراز می شود ازاین رو به هیچ عنوان از قبولی تا پایان آخرین مرحله مطمئن نباشند و فرصت استخدام و شرکت درآزمون‌های دیگر را از دست ندهند.

د) داوطلب گرامی در تایید صلاحیت چند محور بررسی می‌شود که نکته منفی در هر محور باعث کسر امتیاز در نتیجه نهایی می‌شود که این محورها عبارتند از:

حسن شهرت خانوادگی

حسن شهرت اخلاقی، رفتاری و ظاهری

میزان اعتقاد و التزام به مبانی اعتقادی

اعتقاد و التزام به نظام و ولایت فقیه

داوطلبان اهل سنت سوالات اعتقادی براساس هر مذهب پرسیده می‌شود.

ه) در مصاحبه عمومی کلیه محورهای فوق بصورت حضوری با داوطلب بررسی و مذاکره می‌شود.

سولات احکام طبق فتوای مرجع تقلید هرشخص پرسیده می‌شود.

و) در خصوص سوابق کیفری داوطلب و خانواده‌اش، ملاک سوابق کیفری اعضاء درجه یک خانواده داوطلب اعم از : پدر، مادر، خواهر و برادر که مصداق حسن شهرت خانواده می‌باشد باید از سوی داوطلب حتماً اعلام شود.

ز) بازده زمانی فرایند گزینش بستگی به نوع پرونده و وصول استعلامات دارد که حداقل ظرف ۶ ماه انجام می‌شود.

شایان ذکر است، میزان انس و ارتباط شما با قرآن مجید یکی از محورهای مهم عقیدتی محسوب می‌شود.

راهنمای تشکیل پرونده گزینش قضایی:

برای انجام فرایند ثبت نام و تشکیل پرونده گزینشی از طریق سایت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه به نشانی www.qazahrm.ir   به سربرگ ادارات تابعه معاونت منابع انسانی،  قسمت امور گزینش قضایی و اداری قسمت گزینش قضات غیر روحانی مراجعه نموده و مطابق مراحل مندرج عمل نمائید.

 عدم انجام مراحل مندرج در موعد مقرر، به منزله انصراف از ادامه روند تصدی منصب قضاء از ناحیه داوطلب خواهد بود.

داوطلبان لازم است، جهت تسریع در روند مراحل پرونده گزینشی، لازم است تا پایان مراحل گزینش همواره شماره پرونده خود را به همراه داشته باشید.

ارتباط با کارشناسان گزینش

داوطلبان برای رفع هرگونه شبهه و سؤال در خصوص سیر مراحل گزینش با امور گزینش قوه قضاییه تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس جهت ارتباط با کارشناسان گزینش:

۸۸۸۹۴۱۲۴  و ۸۸۹۱۹۴۱۷- ۰۲۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    2 0
    بی عدالتی در دستگاه عدالت