سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام زرینه

حوزه/ امام‌جمعه شهرستان بویین‌زهرا گفت: آیت‌الله شالی با همه توان و امکانات خود در جهت ترویج اسلام در جامعه تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام محمد همایون زرین، ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد نکوداشت فقیه انقلابی، ضمن قدردانی از این ستاد، ترویج سبک زندگی علما و فرهیختگان حوزوی را به نسل نوجوان و جوان در جامعه اسلامی ضروری دانست و گفت: امروز باید بیش از همیشه سبک زندگی این علما نظیر، مرحوم آیت‌الله شالی را در جامعه ترویج و گسترش نماییم.

تولیت مدرسه علمیه خواهران شهرستان بویین‌زهرا تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله موسوی شالی بیش از ۲۰ سال، چه قبل و چه بعد از انقلاب نماینده رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) بودند و پس از ارتحال ایشان با تمام وجود در تثبیت و تحکیم رهبری حضرت آیه الله العظمی امام خامنه‌ای کوشیدند و با کمال هوشیاری تمام خطوط انحرافی که موجب تضعیف مقام معظم رهبری بود را به شدّت محکوم نمودند.

وی افزود: تشویق عمیق و گسترده جوانان برای حضور در جبهه‌های حقّ علیه باطل و حضور مکرّر در جبهه‌ها و انس با رزمندگان اسلام در سنگر دفاع مقدّس که نقش مهمی در ارتقاء روحیه آن عزیزان داشت، یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این عالم شجاع و با تقوا بود.

امام‌جمعه شهرستان بویین‌زهرا خاطرنشان کرد: در میان مردم کوچه و بازار شناخته‌شده و مورد وثوق بود که امروز با هر فردی که گفتگو می‌کنید  از تقوا و ایمان و سعه‌صدر و رفتار توأم با محبت و رأفت این عالم بزرگوار می‌گوید.

حجت‌الاسلام زرینه بیان کرد: این عالم جلیل‌القدر گاهی در مسند کمک‌رسانی، تبلیغ، نماز جمعه و تقویت حوزه‌های علمیه سنگر به سنگر و مرحله‌به‌مرحله در خدمت انقلاب اسلامی، نظام و ولایت در زمان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بودند.

همچنین بر پایه این گزارش، اعضای ستاد فقیه انقلابی پس‌ازاین دیدار با فرماندار شهرستان بویین‌زهرا دیدار کردند.

در این دیدار علی رحمانی، فرماندار شهرستان بویین‌زهرا ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران همایش فقیه انقلابی، بر لزوم معرفی چهره‌های دین ممتاز استان و شهرستان به نسل جوان تأکید کرد و افزود: این شخصیت برجسته در عرصه‌های مختلف اجتماعی همچون مبارزه با فساد اداری و استبداد زمان طاغوت حضوری جدی داشتند و با توجه به تلاش‌هایی که در حوزه فرهنگ دینی داشتند توانستند شخصیت‌های ممتازی در استان تربیت کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha