پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محرم بحرین

حوزه/ دادگاه بحرین یک روحانی شیعه بحرینی را به اتهام لعن یزید بن معاویه حاکم اموی و قاتل سید الشهدا علیه السلام به شش ماه زندان محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دادگاه بحرین یک روحانی شیعه بحرینی را به اتهام لعن یزید بن معاویه حاکم ملعون اموی به شش ماه زندان محکوم کرد.

دادگاه بحرین این روحانی شیعه را به اتهام اهانت به نماد و  شخصیت مورد احترام یک ملت محکوم کرده و گفته که وی یزید را با الفاظ ناشایست مورد اهانت قرار داده است.

وکیل متهم در جلسه دادگاه خواستار انتفای اتهام از متهم شده و گفته این روحانی مرتکب هیچ گونه جرمی نشده است؛ چرا که مذاهب اهل سنت در مورد یزید بن معاویه اختلاف دارند.

دادگاه بحرین در خصوص اظهارات وکیل در اختلاف اهل سنت در مورد شخصیت یزید، آن را مردود اعلام کرد و مدعی شد: فقهای اهل سنت لعن یزید و هر مسلمان دیگری را جایز نمی دانند.

دادگاه بحرین با اشاره به حدیث حرمت مسلمان از حرمت کعبه بالاتر است، گفت: اگر لعن چارپایان حرام است، پس لعن مسلمان چگونه است؟

شیعیان بحرین هرساله در ماه محرم مراسم عزاداری برای امام حسین (علیه السلام) برگزار می کنند و این حکم اولین بار است که در بحرین صادر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha