پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای کمیته کرسی های آزاد اندیشی حوزه های علمیه با آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ معاون فرهنگی قوه قضائیه و رئیس کمیته کرسی‌های آزاد اندیشی حوزه‌های علمیه گفت: استفاده از منویّات مراجع معظم تقلید و حمایت ایشان از کرسی های آزاد اندیشی برای آغاز این تحول عظیم بسیار سودمند و ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی در جمع اعضای کمیته کرسی های آزاد اندیشی حوزه شامگاه شنبه در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهارداشت: این کمیته در راستای دغدغه مقام مظعم رهبری شکل گرفته است و سیاست  این کمیته حرکت در مرز بین نظریه اخلاق و عمل، و بستر سازی است و این کمیته در ادامه برای اجرای بهتر، نیازمند حمایت و تقویت از سوی بزرگان حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی اظهار داشت: هدف این است فضای آزاداندیشی سالم در حوزه حفظ شود و این مسئله لازم است از سوی بزرگان نیز حمایت شود؛ بعید نیست گاهی افرادی حرف‌هایی در کرسی‌های آزاد اندیشی بزنند، ولی هدف نقد در همان جلسه است؛ بنابراین سیاست این است، اگر کسی حرف بی اساسی می زند در همانجا نقد شود و هدف مهم سالم نگه داشتن این فضا است و این نیازمند تقویت از سوی بزرگان است.

رئیس کمیته کرسی‌های آزاد اندیشی حوزه عنوان کرد: رهبر انقلاب از عدم برگزاری مباحث آزاداندیشی گلایه مند هستند و این کمیته شکل گرفته تا رفع نگرانی کند. امیدواریم با حمایت بزرگان این حرکت شروع و تداوم یابد ما سعی می‌کنیم با احتیاط حرکت کنیم تا شاهد تداوم باشیم.

رئیس کمیته کرسی‌های آزاداندیشی حوزه‌های علمیه گفت: رهبرمعظم انقلاب از عدم برگزاری مباحث آزاد اندیشی گلایه مند هستند و این کمیته شکل گرفته تا رفع نگرانی کند، امیدواریم با حمایت بزرگان این حرکت شروع و تداوم یابد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه عنوان کرد: سیاست این کمیته این است، افراد نظریه پرداز را حمایت می‌کند تا کسی آن‌ها را تخریب  نکند و در عین حال این کمیته دنبال حفظ اصول و مباحث دینی و اخلاقی است؛ یعنی کسانی که وارد مباحث آزاد اندیشی می‌شوند، لازم است اخلاق و منطق را رعایت کنند.

وی گفت: طبیعی است افرادی در کرسی‌های آزاد اندیشی، نگران  زیر سؤال رفتن اصول و مبانی باشند و مباحثی مطرح شود که به اصول ضربه بخورد و از طرفی بعضی از این فضا سوء استفاده کنند تا به اصول ضربه بزنند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha