پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مقاله نویسی -  نامه

حوزه/ در آستانه سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مسابقه بین المللی مقاله نویسی ویژه طلاب و دانشجویان غیرایرانی جامعه المصطفی، برگزار می گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مسابقات به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و با همکاری جامعه المصطفی به منظور آشنایی هرچه بیشتر پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) با اندیشه های ناب بزرگ پرچمدار آزادگی در جهان معاصر، حضرت امام خمینی(ره)، برگزار خواهد شد.

محورهای مسابقه مقاله نویسی شامل: گذر زمان گواهی بر موضع امام خمینی(ره) در غیرقابل اعتماد خواندن امریکا؛ راهبردهای برقراری صلح جهانی و مقابله با سلطه قدرت های استکباری؛راهکارهای تحقق جهان عاری از خشونت و سلاح های کشتار جمعی از منظر امام خمینی(ره)؛ سیاست های خصمانه و ابزارهای سلطه گری استکبار جهانی در مواجهه با جهان اسلام و خاورمیانه (حقوق بشر، کاپیتولاسیون و مانع تراشی در مقابل ایجاد صلح بین المللی)؛ بهره جویی نظام سلطه از نهادهای بین المللی در جهت اهداف استعمارگرایانه خود؛ مفاهیم استکبار و استضعاف ار منظر امام خمینی(ره)؛ راهکارهای مقابله با سلطه گری قدرت های استکباری از سوی ملت ها، دولت ها، نهادهای فراملیتی و ... از دیدگاه حضرت امام؛ فرصت ها و چالش های پیش روی جهان اسلام در هزاره سوم از منظر امام خمینی(ره) می باشند.

شایان ذکر است، مقالات ارسالی به این مسابقه باید به یکی از چهار زبان عربی، اردو، انگلیسی و فرانسه باشد و مدت زمان برگزاری مسابقه مسابقه نیز تا پایان بهمن ماه 96 خواهد بود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به دبیرخانه این مسابقات با شماره 02537172240 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha