چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
جشن ازدواج

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: رسانه های جمعی کشور در زمینه تشویق و ترغیب جوانان به ازدواج، نباید کم کاری داشته باشند.

دکتر زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که امروزه یکی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی ما ، افزایش سن ازدواج و به تبع آن بالا رفتن سن تجرد دختران و پسران است، گفت: در بررسی این گونه مسایل باید به ابعاد و زوایای گوناگون توجه کرد و واقعیت های اجتماعی را مدنظر قرار داد و سپس به دنبال راهکارهای حل مشکل و یا کاستن از دامنه و تبعات آن پرداخت.

وی با بیان این که ترویج ازدواج آسان و به موقع نباید هیچ گاه مورد غفلت و کم توجهی در سطح جامعه قرار گیرد، افزود: وقتی از یک محدوده سنی مثلاً 35 سال افراد مجرد عبور می کنند، تا حدودی در زمینه ازدواج دچار حس ناامیدی و یا کم انگیزگی می شوند و لذا ما با اتخاذ روش ها و سیاست هایی نباید بگذاریم که سن تجرد افراد جامعه افزایش پیدا کند.

عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که رسانه های جمعی به خصوص صدا و سیما در زمینه ترویج فرهنگ ازدواج و آسان باید بیش از پیش فعال و تاثیرگذار باشند، گفت: به هر حال نباید از یاد ببریم که تاهل حقی است برای همه انسان ها که بخشی از عوامل رشد انسان منوط به آن است هم حق این که پدر و مادر باشند و هم این که نقش همسری را برگزینند و لذا رسانه ها باید با ابرازهای نوین تبلیغی خاص خود در زمینه کاهش سن تجرد و تشویق نسل جوان به ازدواج به موقع، آسان و در عین حال هوشمندانه و با دقت بکوشند.

وی خاطرنشان کرد: از سویی ما هر چقدر از راهکارهای دینی فاصله بگیریم مشکلات در این باره بیشتر می شود و به نظر بنده یکی از راهکارهای موثر در این باره بهره گیری از مشاوره برپایه آموزه های دینی است که به خصوص در کلان شهرها باید این مساله بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha