جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهدی محمدی فر معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه با توجه به اهمیت مباحث تهذیبی در حوزه های علمیه گفت: انتظار جامعه از حوزه های علمیه پرورش طلاب باسواد، مهذب و انقلابی است.

حجت الاسلام مهدی محمدی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با اشاره به طرح مسائل تربیتی اخلاقی در مدارس علمیه، گفت: یکی از برنامه های اولویت دار حوزه های علمیه، پرورش و تربیت طلاب مهذب و با سواد است تا در فعالیت های تبلیغی و اجتماعی اثرگذار باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه مجدانه پیگیر تهذیب نفوس و ترویج اخلاق و تربیت اسلامی در مدارس علمیه هستیم، افزود: طرح جامع تربیتی حوزه های علمیه شامل مباحث قرآنی و حلقه های معرفتی، تربیتی،اخلاقی و بصیرتی به مدارس ابلاغ شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به لزوماستفاده مدیران مدارس علمیه از ظرفیت اساتید و نخبگان حوزه در اجرای طرح جامع تربیتی، گفت: ثمره این طرح ایجاد فضای معنوی در مدارس و تربیت طلاب قرآنی،مهذب و انقلابی خواهد بود.

حجت الاسلام محمدی فر با بیان این که یکی از برنامه های که نیاز است در طرح تربیتی بصورت ویژه مد نظر قرار گرفته شود کرسی های درس اخلاق است، افزود: با هماهنگی به عمل آمده با معاونت تهذیب حوزه های علمیه شاهد حضور اساتید اخلاق حجج اسلام والمسلمین صفایی بوشهری، مجاهدی و اکبری در مدارس بودیم.

وی در پایان از حضور یک هفته ای استاد صفایی بوشهری در بین مدارس علمیه سطح استان خبر داد و گفت: این استاد علاوه بر درس اخلاق برای اساتید و طلاب، بصورت جداگانه درس اخلاق با محوریت « سبک زندگی اسلامی» برای خانواده ها برگزار می کند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha