جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد - سمنان

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد در جمع اساتید مدرسعه باقرالعلوم(ع) بسطام، گفت: برنامه‌ریزی دقیق برای تربیت طلاب مؤمن، متدین، عالم و انقلابی از دغدغه‌های جدی مدیریت حوزه‌های علمیه کشور است و کیفی سازی برنامه‌های حوزه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی مهدی نژاد، ظهر امروز در جمع اساتید مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) بسطام، با اشاره به فلسفه حضور مدیر حوزه علمیه استان سمنان در این شهر اظهار داشت: هدف از سفر امروز بنده به بسطام خداقوت گفتن به اساتید حوزه علمیه بسطام و بررسی مشکلات، آسیب‌ها و موانع این حوزه علمیه است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر محترم حوزه‌های علمیه کشور با مدیریت قوی و نگاه نافذ خود کمک‌های شایانی را در راستای تقویت، توسعه و گسترش حوزه‌های علمیه کرده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی دقیق برای تربیت طلاب مؤمن، متدین، عالم و انقلابی از دغدغه‌های جدی مدیریت حوزه‌های علمیه کشور است و کیفی سازی برنامه‌های حوزه علمیه در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی نژاد خاطرنشان کرد: تقویت شوراهای داخلی حوزه‌های علمیه در سطح استان نظیر شورای آموزش مدرسه، شورای تهذیب و هیئت امناء حوزه‌های علمیه شهرستان باید در دستور کار مدیران حوزه علمیه در سطح شهرستان‌های استان باشد.

وی با تأکید برافزایش آزادی طلاب نسبت به بیان نقد و نظرات خود افزود: امروز باید طلاب در راستای مدیریت حوزه مسئولان حوزه علمیه را یاری کنند و با همراهی طلاب می‌توانیم گام‌های مثبتی را در راستای اعتلای جایگاه حوزه برداریم.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه اساتید نسبت به مسائل تهذیبی طلاب اهتمام ویژه داشته باشند، گفت: باید در جهت گسترش و تقویت مسائل تهذیبی و اخلاقی با توجه به اهمیت آن بیش از گذشته گام برداریم.

وی با اشاره به حوادث اخیر در برخی از استان‌های کشور و نقش محوری طلاب و روحانیت در همراهی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: طلاب در جهت محکومیت حوادث اخیر همگام با رهبر معظم انقلاب اسلامی در خط مقدم انقلاب اسلامی قرار داشتند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) بسطام نیز در این جلسه ضمن تقدیر از نگاه و عنایت مدیر حوزه علمیه استان به حوزه‌های شهرستان‌ها گزارشی از روند آموزشی این مدرسه ارائه کرد.

حجت‌الاسلام جعفر عین الکمالی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خود طلاب برای تدریس به پایه‌های پائین تر از اقدامات جدی و قابل‌توجه حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) بسطام است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha