چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام عباس امینی-شاهرود

حوزه/ امام جمعه شاهرود با بیان افزایش طلاق در جامعه که یکی از نگرانی‌های مهم مردم و مسئولان است اظهار داشت: برای جلوگیری از این کار باید تغییراتی در قانون انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شاهرود، حجت‌الاسلام عباس امینی، ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود به میزبانی فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه افزایش طلاق در جامعه یکی از نگرانی‌های مهم مردم و مسئولان است، اظهار داشت: برای جلوگیری از این کار باید تغییراتی در قانون انجام شود.

امام جمعه شاهرود با اشاره به آمار بیش از ۳۰ درصدی طلاق در شهرستان شاهرود تصریح کرد: این آمار تنها در ۹ ماهه نخست سال جاری گرفته‌شده و به ما می‌گوید که تقریباً از هر سه ازدواج در شاهرود یکی به طلاق منجر می‌شود که مسئولان باید به فکر کاهش این آمار باشند.

نایب‌رئیس شورای حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه هرچند که در برخی اوقات طلاق حق زن و مرد است، افزود: باید با راهکارهای فرهنگی میزان طلاق در سطح کشور کاهش یابد و پایش‌هایی برای نوع طلاق‌ها، دلایل آن‌ها و محل سکونت طلاق گیرندگان انجام شود تا آمار دقیق و درستی از تعداد طلاق شهرستان شاهرود به دست آید.

حجت‌الاسلام امینی با بیان اینکه درست است که به جهت تعداد اندک دفاتر ثبت طلاق در شرق استان سمنان، شاهرود میزبان مراجعان بسیاری برای طلاق از شهرهای دور و نزدیک می‌شود، خاطرنشان کرد: این امر منکر آمار بالای طلاق نیست و باید دراین‌باره گفت این موضوع از شدت نگران‌کننده بودن ارقام مذکور کم نمی‌کند لیکن نهادهای مرتبط باید برای جلوگیری از روان‌سازی این معضل، مقررات مؤثری وضع کنند.

وی با اشاره به حوادث اخیر در برخی از استان‌های کشور افزود: علت این حوادث آن است که دشمن دین و باورهای مردم را نشانه گرفته و برای جلوگیری از آسیب‌ها، باید طبق فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) پشتیبان ولایت‌فقیه باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با اشاره به حمله دشمن از راه‌های فرهنگی و دینی و لزوم پشتیبانی مردم از ولایت‌فقیه برای حفظ کشور، گفت: مردم روزبه‌روز آگاه‌تر و مقاوم‌تر می‌شوند و نظام با تکیه‌بر مردم با صلابت از این برهه زمانی نیز گذر می‌کند.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روز شنبه برای راهپیمایی عمومی علیه اغتشاش‌گران در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: در چند روز اخیر، مردم برای ابراز انزجار خود از توهین معاندان به مقدسات، مرتب فشار می‌آوردند که ما می‌خواهیم حرکتی انجام دهیم و این باعث افتخار ما است که مردمی چنین پشتیبان ولایت در این شهرستان زندگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام امینی با اشاره به وظایف شورای فرهنگ عمومی طبق آیین‌نامه آن افزود: بررسی معضلات و ویژگی‌های فرهنگی جامعه شهری و روستایی، زمینه‌ها و آثار فرهنگی مترتب بر سیاست‌های اتخاذشده و به‌ویژه تصمیمات فرهنگی ابلاغی از مرکز استان و کشور، از جمله وظایف پژوهشی این شورا است.

نایب‌رئیس شورای حوزه علمیه استان سمنان خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی باید در راستای حذف سنت‌های غلط و تقویت ارزش‌های دینی و فرهنگی، برنامه‌ریزی مناسب برای همسو کردن دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی برای فعالیت در زمینه فرهنگی یا ریل‌گذاری در این حوزه و اتخاذ تصمیم در خصوص شیوه‌های نظارتی فعالیت کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha