شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت اسلامی والمسلمین علی اسلامی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز لازم است که به طور جدی حوزه و دانشگاه به آسیب شناسی چرایی افزایش طلاق در جامعه به خصوص در بین زوج های جوان بپردازد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با ابراز تاسف از این که بسیاری از طلاق ها در کشور در سه سال اول زندگی زوجین رخ می دهد، ابراز داشت: به عقیده بنده افزایش آمار طلاق نیازمند بررسی دقیق زمینه ها و علل آن از سوی اندیشمندان حوزه و دانشگاه است و ما در این خصوص باید جدیت و دغدغه مندی بیشتری داشته باشیم تا جلوی این معضل و توسعه آن را بگیریم.

وی افزود:یکی از عواملی که در افزایش آمار طلاق موثر است ، کم توجهی به امور دینی و معنوی است چه آن که بی شک التزام زن و مرد به اصول دینی و اخلاقی باعث می شود که کانون خانواده ها  مستحکم باشد و با هر مشکل و اختلاف و تنشی، ارکان آن به آسانی سست نشود.

این استاد حوزه همچنین با بیان این که قطعاً اوضاع اقتصادی و معیشتی نیز می تواند در این مساله دخیل باشد، گفت: علاوه بر مساله اقتصادی نمی توان از دخالت بیجای برخی خانواده ها در تشدید معضل طلاق غافل شد چرا که گاهی مشاهده می شود برخی از نزدیکان و خویشاوندان به اسم دلسوزی و تعصب خویشاوندی به جای آن که مانع از بروز طلاق شوند خودشان به آتش بیار معرکه تبدیل شده و در تسریع در این امر که مبغوض ترین حلال الهی به شمار می رود، موثر هستند.

وی خاطرنشان کرد: از سویی متاسفانه شاهدیم که در بین برخی زوجین، اصل ازدواج چندان روی اصول و ضوابط خود صورت نمی گیرد و لذا به همین خاطر در کم ترین زمان ممکن به طلاق توافقی می انجامد و این در حالی است که دین مبین اسلام به خوبی شرایط ازدواج آسان و آگاهانه را تبیین کرده است و اگر ما به توصیه های قرآنی و کلام اهل بیت(ع) در این باره به خوبی توجه کرده و به این تعالیم عمل کنیم، دچار مشکل نمی شویم.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی گفت: راه کاهش آمار طلاق هم توجه به مباحث فرهنگی و آموزشی و فرهنگ سازی مطلوب است و هم این که خود افراد و خانواده ها به عواقب و عوارض طلاق خوب بیندیشند و بعد تصمیم لازم را اخذ کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha