جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حیدری ابهری

حوزه/ مشاور امور خانواده گفت: متاسفانه در حال حاضر معضل طلاق در کشور در حال تبدیل به یک بحران خطرناک است و باید جلوی گسترش این روند نامطلوب را گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حیدری ابهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: در وضعیت کنونی به نظر می رسد که طلاق در کشور ما از مرحله معضل اجتماعی عبور کرده و به مرز بحران رسیده و به خصوص در پایتخت و حتی شهرهای مذهبی ، وضعیت حادی پیدا کرده است.

وی افزود: در حال حاضر بنابر آمار به طور متوسط در کشور از هر هفت یا هشت ازدواج یکی به طلاق می انجامد که این میزان در کلان شهری چون تهران یک طلاق به ازای چهار یا پنج ازدواج است.

این مشاور امور خانواده همچنین با اشاره به این که یکی از راه های جلوگیری از گسترش چنین معضلاتی اهتمام جدی به مساله مشاوره چه قبل از ازدواج و چه بعد از آن است، خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم جلوی سونامی طلاق و آواری که از این طریق به سست شدن کانون خانواده ها انجامیده را بگیریم یکی از راه هایش اهتمام به مساله مشاوره البته به طرز صحیح و به موقع آن است.

وی افزود: در این میان بی شک طلاب و روحانیون مشاور جهت تعهد دینی و اخلاقی و نیز آشنایی نسبی با اصول روان شناسی اسلامی می توانند نقطه اتکای خوبی برای خانواده ها و به ویژه نسل جوان باشند.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: البته باید توجه داشت که حوزه های علمیه و به طور کلی نظام روحانیت از دیرباز و از قرن های پیش به این مهم، عنایت خاص داشته و اساساً یکی از رسالت های خود را ارایه مشاوره به مردم در موضوعات مبتلابه زندگی به ویژه مباحث زناشویی و ازدواج می دانسته و بدان عمل کرده است.

وی افزود: به تاسی از سیره حضرات معصومین(ع) بسیاری از علما و بزرگان ما نیز در همین مسیر قدم برمی داشته اند به طوری که به عنوان مثال مرحوم آیت الله سید احمد خوانساری با آن درجه از علم و تقوا بخشی از ساعات خود را در طول هفته به امر مشاوره مسایل خانوادگی اختصاص می دادند.

مشاور امور خانواده بیان داشت: در حال حاضر نیز شاهد هستیم که به لطف الهی و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، طلاب و روحانیون در اماکن عمومی و مذهبی به ارایه مشاوره می پردازند که بخش قابل توجهی از این مشاوره ها اختصاص به مسایل خانوادگی دارد و چه بسا خیلی از آن ها مانع از رخ دادن طلاق شده که مبغوض ترین حلال الهی است.

وی افزود: حقیقتاً بسیاری از مشکلات خانوادگی به ویژه در رابطه با زوجین جوان با مشاوره قابل حل است،  البته به شرطی که قبل از هر چیز طرفین معتقد به آن باشند و از نظرات مشاورین معتمد و باسواد و در عین حال متعهد در زندگی خود استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha