شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ملکی

حوزه/ کار تربیتی، کار مچگیری و امنیتی نیست، بلکه نیازمند کار میدانی و برگزاری کارگاه و توجه دادن است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ملکی پیش ازظهر امروز در اجلاسیه اساتید مشاوره مراکز و مدارس حوزه علمیه  قم که در مدرسه امام موسی کاظم(ع) در قم برگزار شد، با بیان اینکه تشکیلات نمی تواند تربیت را در حوزه رقم بزند، گفت: تنها راه شکل گیری تربیت در حوزه، ارتباط مدیر و اساتید با طلاب هست و البته اساتیدی که تنها به فکر تدریس و ارائه درس خوب نباشد، ولی متاسفانه این مسئله در حال اتفاق است.

معاون تهذیب امور حوزه های علمیه با بیان اینکه عملکرد رفتاری و اخلاقی اساتید، می تواند در شکل گیری تربیت و اخلاق اثر گذار باشد، افزود: کار تربیتی، کار مچگیری و امنیتی نیست، بلکه نیازمند کار میدانی و برگزاری کارگاه و توجه دادن است.

وی افزود: در مورد بحث سطوح تاکید مدیر حوزهای عملیه بر شکل گیری معاون تهذیب مستقل است،معتقدیم که مشاوره و تهذیب درمدارس علمیه به جایگاه اصلی خود برسد، برای این مسئله کارهای شده است و امید است در آینده نزدیک این مسئله اتفاق بیافتد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با بیان اینکه هر مشاوری، اصولا مشاور نیست و لازم است در این رابطه تمهیداتی اندیشیده شود، گفت: تمام برنامه ها و طراحی ها،‌ برای این است طرح جامع تربیتی که طرح تکمیلی از همه موضوعات تربیتی است درمدارس علمیه اجرا شود تا شاهد شکوفایی مباحث اخلاقی در حوزه باشیم.

وی با بیان اینکه در دوره ای قرار داریم که بین رفتار و عمل اساتید تناقض است، اظهار داشت: این نوع رفتار و تناقض ها، به برنامه تهذیبی ضربه می زند و چهره اخلاق را تخریب می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با تاکید براینکه تا اساتید و مدیران نقش پدرانه به خود نگیرند، تهذیب و اخلاق طلاب درست نمی شود، گفت: استاد نقش مهمی در این عرصه داردکه باید تمام همت خود را برای تربیت نسل جدید طلاب بکار گیرد.

 ۳۱۳/۴۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha